Možnosti poznávání sociálních vztahů ve školní třídě s využitím Diagnostického systému SOCIO 2006

DSpace Repository

Language: English čeština 

Možnosti poznávání sociálních vztahů ve školní třídě s využitím Diagnostického systému SOCIO 2006

Show simple item record

dc.contributor.advisor Veselá, Jana
dc.contributor.author Rájová, Darina
dc.date.accessioned 2010-07-19T10:07:29Z
dc.date.available 2010-07-19T10:07:29Z
dc.date.issued 2010-04-29
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/12493
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá významem sociálních vztahů a jejich vlivem na utváření osobnosti dítěte. Sociální vztahy jsou základním aspektem společenského života a mají zásadní vliv v procesu socializace jedince. Nejvýznamnější jsou vztahy vznikající v dětství a v průběhu dospívání. Z pohledu ontogeneze je uváděn význam vztahů nejen v rodině jako primární referenční skupině, ale také ve školní třídě ? vrstevnické skupině, kde dítě tráví podstatnou část svého dětství i dospívání.Kvalita sociálních vztahů ve třídě utváří vztahovou strukturu, která se promítá do klimatu dané třídy. Pozitivně orientované a partnerské vztahy mezi žáky a učiteli vytváří bezpečné a otevřené prostředí třídy. Výzkumy ukazují, že pozitivní klima školní třídy je tou nejlepší prevencí vzniku problémového chování ve škole. Z toho vyplývá pro pedagogy nelehký úkol. Pokud ale mají účinně a efektivně pracovat s klimatem třídy potřebují znát její vztahovou strukturu. Cílem této práce je představit třídním učitelům, výchovným poradcům a školním psychologů počítačový diagnostický systém SOCIO 2006, který umožňuje jednoduchou a rychlou diagnostiku sociálních vztahů ve třídě. Praktická část práce ověřuje aplikační možnosti tohoto diagnostického systému v podmínkách Základní školy Nádražní ve Vyškově. cs
dc.format 59 s. cs
dc.format.extent 1139292 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Sociální vztahy cs
dc.subject klima školní třídy cs
dc.subject diagnostika sociálních vztahů cs
dc.subject SOCIO 2006 cs
dc.subject vrstevnická skupina cs
dc.subject školní třída cs
dc.subject Social relationships en
dc.subject classroom climate en
dc.subject diagnostic of social relationships en
dc.subject SOCIO 2006 en
dc.subject peer group en
dc.subject classroom en
dc.title Možnosti poznávání sociálních vztahů ve školní třídě s využitím Diagnostického systému SOCIO 2006 cs
dc.title.alternative Chances of cognition social relations in school classes with utilize diagnostic system SOCIO 2006 en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jašková, Vendula
dc.date.accepted 2010-06-10
dc.description.abstract-translated This Bachelor thesis deals with the importance of social relationships and their influence on shaping children?s personality. Social relationships represent the fundamental aspect of social life and have major effect on the socialization process of individuals. The most significant relationships are emerging in childhood and adolescence. Ontogenesis shows not only the importance of relationships in the family as the primary reference group, but also in the classroom ? a peer group where children spend a substantial part of their childhood and adolescence. Quality of social relationships appearing in the classroom shapes the relationship structure, which is reflected in the climate of the class. Positiveness and partnership between pupils and teachers brings safe and open atmosphere in the class. Researches show that the positive climate in the classroom is the best prevention of problem behavior at school. It raises a difficult task for educators. Effective work with classroom climate requires knowledge of the relationship structure. The aim of this thesis is to introduce computer diagnostic system SOCIO 2006 to class teachers, educational counselors and school psychologists. It provides an easy and fast diagnostic of social relations in a classroom. The hands-on part verifies the application of this diagnostic system in the environment of the Elementary school Nádražní in Vyškov. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 17372
dc.date.assigned 2009-04-30
utb.result.grade A
local.subject klima třídy cs
local.subject diagnostické metody cs
local.subject psychologie cs
local.subject mezilidské vztahy cs
local.subject školní třídy cs
local.subject diagnostic methods en
local.subject psychology en
local.subject interpersonal relations en
local.subject school classes en


Files in this item

Files Size Format View
rájová_2010_bp.pdf 1.086Mb PDF View/Open
rájová_2010_vp.pdf 40.58Kb PDF View/Open
rájová_2010_op.doc 29Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account