TELEVIZE - Agresivita dětí s ní spojená

DSpace Repository

Language: English čeština 

TELEVIZE - Agresivita dětí s ní spojená

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plšková, Alena
dc.contributor.author Lůbalová, Kamila
dc.date.accessioned 2010-07-13T22:42:54Z
dc.date.available 2010-07-21T08:57:07Z
dc.date.issued 2006-04-26
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/1633
dc.description.abstract V poslední době se stále častěji rozvíjejí debaty na téma, zda televize je tím negativním faktorem, který negativně ovlivňuje chování našich nejmenších. O tom, že na ně působí přispívá i to, že není skoro žádná domácnost, ve které by televizní obrazovka chyběla. O tom, že násilí především z večerních pořadů přechází i do pořadů dětských, není pochyb. O tom, co vlastně televize je, kde vznikla a že je hlavním zprostředkovatelem násilí v dnešní době, jsem se snažila alespoň v malé míře dokázat ve mnou zvoleném tématu této bakalářské práce. Podle zásad vypracování obsahuje teoretická část rozbor všech klíčových pojmů týkajících se této problematiky a také rešerše odborné literatury. Hlavní důkaz je kladen na jednotlivé faktory, které přispívají ke zvyšujícímu se projevu agrese u dětí školního věku. A také na způsoby ventilace agrese navenek. Právě televizní obrazovka se mnohdy stává jakousi předlohou k tomuto chování. Praktická část je rozdělena na dvě části, kdy v první je věnována pozornost skladbě večerních televizních zpráv v jednotlivých zpravodajských pořadech zprostředkovaných právě televizními stanicemi u nás. Toto čtyřtýdenní šetření bylo uskutečněno od 21. 1. 2006 do 17. 2. 2006, kde výsledky potvrzují, že zprávy o násilí si získávají stále vyšší pozornost. Ve druhém výzkumném šetření bude věnována pozornost dětem ze dvou základních škol, a to v obci Břeclav a obci Kobylí v okrese Břeclav. Děti ze 7., 8. a 9. tříd těchto dvou základních škol budou srovnány a to např. v počtu strávených hodin u televizní obrazovky. Na základě získaných údajů z provedených výzkumných šetření vyvodím pedagogické závěry a pokusím se předložit možnosti řešení tohoto stále častěji aktuálnějšímu problému dnešní doby. cs
dc.format 62 s. cs
dc.format.extent 391438 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 26.04.2008
dc.subject Chování; domácnost; vliv; násilí; téma cs
dc.subject teorie cs
dc.subject závěr; názor cs
dc.subject jak efektivní někdo nebo něco je; specifické faktory cs
dc.subject specifické podmínky cs
dc.subject specifické vlivy; agrese; televizní kanál cs
dc.subject program; výsledky; závěr cs
dc.subject vyhodnocení cs
dc.subject Behaviour en
dc.subject household en
dc.subject influence en
dc.subject violate en
dc.subject thesis en
dc.subject appraisal en
dc.subject specific factor en
dc.subject aggresion en
dc.subject channel en
dc.subject result en
dc.subject conclusion en
dc.title TELEVIZE - Agresivita dětí s ní spojená cs
dc.title.alternative Television and the related aggression on the part of children en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kohoutek, Rudolf
dc.date.accepted 2006-06-22
dc.description.abstract-translated The main theme of recent debates has been whether television has a positive or negative effect on the behaviour of our children. The fact that every household has a TV also contributes to the influence TV has on the children. There is also no doubt that there is a great deal of violence in the evening programmes and that this violence is non also tranfering to children's programmes In my Bachelor degree thesis, I have tried to show how TV can iniciate violent behaviour and what influence TV violence has on children. The theoretical part of my thesis analyst the key theories that refer to this problem and also I will give a critical appraisal of the specialist literature dealing with topic. The main emphasis of the thesis lice on the specific factors which help to increase displays of agression by school children and also on what form this agression talces. It is often television which becomes a kind of prologue for this agression. The practical part is divided into two parts. In the first part I will concentrate on the evening news - it's content a structure on the different channels of Czech TV. This four-week analysis was conducted between January 21 st to Febuary 17 th 2006. The results show that news concerning violent behaviour is gaining more and more attention. In the second part of the experiment I will pay attention to how much time children spend watching TV, particularly children in the 7/8 and 9 th grades of primary schools. The two schools are located in Břeclav and village of Kobylí. I will try to identify pedagogical conclusion from these experiments and to make recommendations how these problems could be solved. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.rights.auth IP cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut cs
dc.thesis.degree-grantor en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1003710
dc.date.assigned 2005-04-15
utb.result.grade D
local.subject televize cs
local.subject televizní zpravodajství cs
local.subject násilí cs
local.subject television en
local.subject television broadcasting of news en
local.subject violence en


Files in this item

Files Size Format View
lůbalová_2006_bp.pdfBlocked 382.2Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account