Kybervýchova žáků středních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kybervýchova žáků středních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kašpárková, Svatava
dc.contributor.author Čapková, Tereza
dc.date.accessioned 2012-03-11T11:52:54Z
dc.date.available 2012-03-11T11:52:54Z
dc.date.issued 2011-06-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/18144
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá kybervýchovou žáků středních škol. Teoretická část je zaměřena na popis internetu, kyberprostoru a informační etiky. Jsou zde popsána témata netikety, neetického chování a vystupování na internetu. Vysvětlena jsou také nebezpečí internetu jako je kyberšikana, kybergrooming, kyberstalking, spamy a hoaxy. Dále je zpracováno zakotvení kybervýchovy ve školách. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníku na pěti středních školách. Výstupní data jsou pak zpracovány. Formulovány byly čtyři hypotézy, které jsou podle výsledků výzkumu potvrzeny nebo vyvráceny. Na konci praktické části je vytvořen návrh projektu začleňujícího kybervýchovu jako součást výchovného systému. cs
dc.format 92s. (18818 znaků) cs
dc.format.extent 1048783 bytes cs
dc.format.mimetype application/zip cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject cyber-education en
dc.subject Internet en
dc.subject cyberspace en
dc.subject information ethics en
dc.subject Netiquette en
dc.subject kybervýchova cs
dc.subject internet cs
dc.subject kyberprostor cs
dc.subject informační etika cs
dc.subject netiketa cs
dc.title Kybervýchova žáků středních škol cs
dc.title.alternative Cyber-education of high school students en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Mikulová, Lenka
dc.date.accepted 2011-06-27
dc.description.abstract-translated This thesis deals with cyber-education of high schoul students. The theoretical part is aimed at describing the Internet, cyberspace and information ethics. There are described netiquette issues, unethical behavior and manners on the Internet. There are also explanations of dangers of the Internet such as cyberbullying, kybergrooming, kyberstalking, spam and hoaxes. Next it is processed the anchoring of cyber-education in schools. In the practical part is made a quantitative research using questionnaire at five high schools. Output data are processed. Four hypotheses were formulated, which are confirmed or disproved based on the results of research. At the end of the practical part is a proposal of project incorporating cyber-education as part of the educational system. en
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/154 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Učitelství informatiky pro střední školy cs
dc.thesis.degree-discipline IT Education at Secondary Schools en
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-name Ing. cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.identifier.stag 20885
dc.date.assigned 2011-02-24
utb.result.grade B
local.subject středoškolské učivo cs
local.subject secondary school curriculum en


Files in this item

Files Size Format View
čapková_2011_dp.zip 1.000Mb Unknown View/Open
čapková_2011_vp.doc 296Kb Microsoft Word View/Open
čapková_2011_op.doc 255.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account