Interpersonální kompetence předškolních dětí v ústavní výchově v DC Burešov

DSpace Repository

Language: English čeština 

Interpersonální kompetence předškolních dětí v ústavní výchově v DC Burešov

Show simple item record

dc.contributor.advisor Suchánková, Eliška
dc.contributor.author Vrlová, Michaela
dc.date.accessioned 2013-10-04T00:09:49Z
dc.date.available 2013-10-04T00:09:49Z
dc.date.issued 2011-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/18802
dc.description.abstract Diplomová práce má název Interpersonální kompetence předškolních dětí v ústavní výchově v Dětském centru Burešov. Teoretická část objasňuje stěžejní pojmy a je tak významnou předlohou k výzkumné části práce vzhledem k tomu, že pojem interpersonální kompetence je novějšího charakteru. Práce zahrnuje témata jako je vývoj předškolního dítěte, interakce předškolního dítěte v rodině, s vrstevníky a dalším okolím, mateřská škola, její působení na dítě a specifika tohoto období. Důraz je kladen na propojenost pojmů jako jsou sociální a interpersonální kompetence, komunikace a interakce předškolních dětí. V neposlední řadě se práce věnuje specifikám a odlišnostem ústavní výchovy. Empirická část pomocí kasuistik dětí z DC Burešov konkrétně popisuje problematiku interpersonálních kompetencí těchto dětí. Cílem výzkumu je zodpovědět otázky týkající se např. toho, jak děti v ústavní výchově na Burešově komunikují, jak se chovají k sobě navzájem, jak si uvědomují dopad svého jednání, jak jsou připraveny na život, který je čeká, až se dostanou do školy, do zájmových kroužků, cs
dc.format 87 cs
dc.format.extent 8354541 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject předškolní dítě cs
dc.subject interakce cs
dc.subject interpersonální kompetence cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject ústavní výchova cs
dc.subject dětský domov cs
dc.subject pre-school child en
dc.subject interaction en
dc.subject interpersonal skills en
dc.subject communication en
dc.subject nursery school en
dc.subject institutional care en
dc.subject children's home en
dc.title Interpersonální kompetence předškolních dětí v ústavní výchově v DC Burešov cs
dc.title.alternative Interpersonal Competencies of Preschool Children in Institutional Care in DC Burešov en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Wiegerová, Adriana
dc.date.accepted 2012-05-31
dc.description.abstract-translated This master thesis deals with the interpersonal skills of pre-school children under the institu-tional care of Burešov Children's Center. The theoretical part of the thesis explains the key terms and thus constitutes an important basis for the research part, considering the relative novelty of the "interpersonal skills" concept. The topics covered include the pre-school child ontogenesis, the interactions of a pre-school child inside a family, within a group of peers and in other environments, the behavior of a child in nursery school and other specifics of the pre-school period. Special attention is paid to the interconnection of concepts such as social and interpersonal skills, communication and interactions of pre-school children. The thesis also concerns the specifics and distinctive attributes of institutional care. The empiri-cal part of the thesis uses case studies of several children from the Burešov center for a thorough analysis of their interpersonal skills. It answers questions concerning the commu-nication among the children under the institutional care at Burešov, their mutual behavior, how do they reflect the impact of their own actions, how well are they prepared for life that awaits them at school, in hobby groups, en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 25101
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2012-04-27
local.subject dětské domovy cs
local.subject předškoláci cs
local.subject sociální kompetence cs
local.subject sociální komunikace cs
local.subject children’s homes en
local.subject preschool children en
local.subject social competence en
local.subject communication en


Files in this item

Files Size Format View
vrlová_2012_dp.pdf 7.967Mb PDF View/Open
vrlová_2012_vp.doc 59Kb Microsoft Word View/Open
vrlová_2012_op.doc 57Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account