Ústavní výchova a její determinanty z pohledu orgánu sociálně právní ochrany dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Ústavní výchova a její determinanty z pohledu orgánu sociálně právní ochrany dětí

Show full item record

No preview available
Title: Ústavní výchova a její determinanty z pohledu orgánu sociálně právní ochrany dětí
Author: Kudláčková, Tereza
Advisor: Oralová, Renata
Abstract: Diplomová práce se zabývá faktory, které pracovníci orgánu sociálně?právní ochrany dětí, obcí s rozšířenou působností, zvažují při svém procesu rozhodování o přistoupení k uložení výchovného opatření dle Zákona o rodině a Zákona o sociálně právní ochraně dětí v případech ohrožení nezletilého dítěte. V jednotlivých kapitolách se blíže věnuje ústavní výchově, nejzávažnějšímu výchovnému opatření ukládaného soudem. Popisuje determinanty, které mohou negativně ovlivňovat výchovnou způsobilost rodičů a jak pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí postupují při vyhodnocování situace ohroženého dítěte. Specifikuje i další výchovná opatření, zabývá se úlohou orgánu sociálně?právní ochrany dětí při umístění nezletilého dítěte do ústavního zařízení a během jeho pobytu. Shrnuje poznatky o vlivu ústavní péče na osobnost dítěte a rozebírá legislativní změny, jejichž cílem je snížit počet dětí v ústavních zařízeních. Prostřednictvím rozhovorů s pracovníky orgánu sociálně?právní ochrany je zodpovězena výzkumná otázka dle zakotvené teorie, která se týká determinantů, které považují pracovníci OSPOD za subjektivně významné při svém procesu rozhodování o podání návrhu k soudu na nařízení ústavní výchovy případně předběžného opatření.
URI: http://hdl.handle.net/10563/21019
Date: 2011-11-30
Availability: Bez omezení
Department: Katedra pedagogiky
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: B 29084


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
kudláčková_2013_dp.pdf 1.672Mb PDF View/Open
kudláčková_2013_vp.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open
kudláčková_2013_op.doc 93Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account