Spotřebitelský etnocentrismus jako strategický nástroj pro rozvoj hodnoty domácích značek v rozvojových zemích

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Spotřebitelský etnocentrismus jako strategický nástroj pro rozvoj hodnoty domácích značek v rozvojových zemích

Show full item record

No preview available
Title: Spotřebitelský etnocentrismus jako strategický nástroj pro rozvoj hodnoty domácích značek v rozvojových zemích
Author: Wanninayake Mudiyanselag Wanninayake,
Advisor: Chovancová, Miloslava
Abstract: Hlavním cílem této studie je vytvořit nový model pro rozvoj hodnoty domácích značek. Autor se tedy zaměřil na zkoumání předchůdců spotřebitelských etnocentrických tendencí a jejich vliv na budování hodnoty domácích značek na Srí Lance s cílem zajistit evidenci, kdy, kde a za jakých podmínek by měly domácí firmy využít tento koncept při budování domácích značek. Tato studie byla přizpůsobena pozitivistickému kvantitativnímu přístupu. V počáteční fázi byl proveden experimentální výzkum pro důkladné pochopení rozsahu studie a kontextu výzkumu. Ve druhé fázi bylo formou samostatně vypracovaného dotazníku provedeno šetření mezi 760 spotřebiteli, kteří zastupovali jednotlivé etnické podskupiny na Srí Lance. Osobní rozhovory byly prováděny zkušenými enumerátory a následná e-mailová kampaň byla použita pro sběr dat. Vzorek byl vybrán na základě víceúrovňové smíšené metody odběru vzorků a studie se zaměřila zejména na segment rychloobrátkového spotřebního zboží (FMCG). Dále byl použit model strukturální rovnice coby základní techniky analýzy dat. Kromě toho byla použita hierarchická regrese, nezávislý t-test, jednosměrný test ANOVA aj., společně s příslušnými deskriptivními statistikami pro komplexní analýzu empirických výsledků. Závěry získané v rámci této studie nebudou přínosné pouze z teoretického hlediska, ale poskytnou rovněž návod brand manažerům domácích firem, jak změnit jejich strategické zaměření vůči globální konkurenci a poskytnout doporučení při rozhodování místním samosprávám.
URI: http://hdl.handle.net/10563/25685
Date: 2010-10-26
Availability: Bez omezení
Department: Ústav managementu a marketingu
Discipline: Management a ekonomika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
wanninayake mudiyanselag wanninayake_2013_dp.pdf 3.862Mb PDF View/Open
wanninayake mudiyanselag wanninayake_2013_vp.pdf 1.104Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account