Analýza hloubky marketingové a podnikové orientace podniků mikro a malé velikosti ve Valašském Meziříčí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza hloubky marketingové a podnikové orientace podniků mikro a malé velikosti ve Valašském Meziříčí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rowles, Kevin
dc.contributor.author Machalský, David
dc.date.accessioned 2013-10-21T14:21:10Z
dc.date.available 2013-10-21T14:21:10Z
dc.date.issued 2013-06-17
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/25775
dc.description.abstract Velikost firmy má velký vliv na její schopnost provádět konvenčí marketing a proto velice často firmy mikro a malé velikosti činnost marketingu zanedbávají nebo ji provádí špatně. V poslední 30 letech se výzkum marketingu malých firem začal věnovat více podnikové stránce malých firem a začal brát v potaz podnikatele jako jednotlivce a jejich schopnosti a dovednosti. V anglicky psané literatuře jsou tato stránka známá jako ?Entrepreneurship?. Tato práce zkoumá do jaké míry jsou podniky ve Valašském Meziříčí vedeny konvenčím marketingem a do jaké míry jsou ovlivněny osobností podnikatele. Na základě literární rešerše byl vytvořen dotazník, který zkoumá obě tyto stránky. Tento dotazník byl použit jako struktura při interview s podnikateli, při kterých byla sesbírána data kvalitativního i kvantitativního charakteru. Bylo zjištěno, že firmy strádají spíše v oblasti podnikové a že je na vině především malá ochota či schopnost dělat riziková rozhodnutí. Na druhou stranu aktivity konvenčního marketingu byly využívány nadprůměrně a to především s využitím neformlální komunikace. Přestože výsledky v podnikové sféře byly spíše podprůměrné, nemůžeme konstatovat, že zlepšení v této oblasti povede automaticky ke zlepšení výkonu firmy, pokud by tato byla provedena na úkor jiných činností. cs
dc.format 61 s, 18 373 znaků cs
dc.format.extent 653718 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject marketing cs
dc.subject podniková sféra cs
dc.subject malé a střední podniky cs
dc.subject inovace cs
dc.subject risk cs
dc.subject orientace na zákazníka cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject marketing en
dc.subject entrepreneurship en
dc.subject small and medium entreprises en
dc.subject entrepreneurial marketing en
dc.subject innovation en
dc.subject proactiveness en
dc.subject risk-taking en
dc.subject customer orientation en
dc.title Analýza hloubky marketingové a podnikové orientace podniků mikro a malé velikosti ve Valašském Meziříčí cs
dc.title.alternative Analysis of the depth of market and entrepreneurial orientation of micro and small enterprises in Valašské Meziříčí en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Mswaka, Walter
dc.date.accepted 2013-08-12
dc.description.abstract-translated The size of a firm highly affects its ability to conduct conventional marketing activities and therefore micro or small companies tend either not to engage in marketing at all or fail in doing so. Over the last three decades the research of marketing for small firms has shifted towards the area of entrepreneurship as well as it is argued that the interface between Marketing and Entrepreneurship, known as Entrepreneurial Marketing, is highly suitable for firms of small size. This study therefore aims to investigate the two components of Entrepreneurial Marketing and explore to what extend micro and small firms in Valašské Meziříčí make use of them. Based on the literature review a questionnaire consisting of scales measuring market and entrepreneurial orientation of a firm has been developed and used as a structure during interviews with entrepreneurs in Valašské Meziříčí. Contrary to other research in this area, the results of this work suggest that it is the entrepreneurial orientation that holds the firms back, with the possible issue being low risk-taking propensity. On the other hand, market orientation was found to be exploited somewhat significantly, mostly by informal communication channels. While an improvement in the entrepreneurial area could reflect positively on firms? performance it is important that each entrepreneur first analyse and weigh their options as reckless focus on improving entrepreneurial orientation while neglecting other business aspects could bring negative results. en
dc.description.department Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/119 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics Specialization: Management and Economics in Public Sector Administration and Regional Development en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 32925
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-08-12


Files in this item

Files Size Format View
machalský_2013_bp.pdf 638.3Kb PDF View/Open
machalský_2013_vp.pdf 409.1Kb PDF View/Open
machalský_2013_op.pdf 510.3Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account