Sample of Bata's philosophy application for building-up of business and network of stores on the Czech market

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sample of Bata's philosophy application for building-up of business and network of stores on the Czech market

Show simple item record

dc.contributor.author Lešingr, Jiří
dc.date.accessioned 2014-04-18T12:15:37Z
dc.date.available 2014-04-18T12:15:37Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/27468
dc.description.abstract Předložené teze disertační práce jsou zaměřeny na identifikaci možností využití podnikatelské filozofie Tomáše Bati v současné podnikatelské praxi, konkrétně při budování obchodu. V první části jsou formou literární rešerše definována teoretická východiska a historický rámec. Následuje stanovení cílů, formulace hypotéz, definování základních metod použitých pro zpracování disertační práce; je uveden také rámcový obsah a postup práce. Důležitou částí tezí je představení současného stavu řešené problematiky a definování výsledků disertační práce. V rámci shrnutí jsou vymezeny přínosy disertační práce pro teorii i vědu a pro podnikatelskou praxi. Dále jsou specifikovány také předpokládané problémy a možná rizika. Obsahová část předložených tezí je zakončena nástinem dalšího plánovaného pokračování disertační práce. cs
dc.description.abstract Submitted thesis is focused to the identification of possibilities to apply Thomas Bata entrepreneurial philosophy in current entrepreneurial practice especially in trade development. The first part defines in the form of literary retrieval theoretical resource and historical scope. Then goal's assessment follows, formulation of hypothesis definition of the basic methods used for thesis elaboration; there is also scope summary and work procedure presented. A very important part of the thesis is a presentation of current status of solved questions and definition of results gained by the thesis. In the frame of scope there are defined gains of this thesis for theory and science and for entrepreneurial practice as well. The subject-matter part of presented thesis is closed with outline of further planned follow-up of this thesis. en
dc.format text
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati Ve Zlíně, Fakulta Managementu a Ekonomiky
dc.relation.uri http://theses.cz/id/psmyue/
dc.subject Baťova soustava řízení cs
dc.subject Baťa, Tomáš, 1876-1932 cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject reklama a propagace cs
dc.subject podniky cs
dc.subject podniková ekonomika cs
dc.subject Bata system of management en
dc.subject Baťa, Tomáš, 1876-1932 en
dc.subject education en
dc.subject advertising en
dc.subject business enterprises en
dc.subject managerial economics en
dc.title Sample of Bata's philosophy application for building-up of business and network of stores on the Czech market en
dc.title Využití příkladu podnikatelské filozofie Tomáše Bati pro budování obchodu a sítě prodejen na českém trhu cs
dc.type Thesis cs
bata.publisher-location Zlín
bata.category řízení cs
bata.order 1518


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account