Přínosy teatroterapie pro uživatele sociálních služeb denního stacionáře

DSpace Repository

Language: English čeština 

Přínosy teatroterapie pro uživatele sociálních služeb denního stacionáře

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vávrová, Soňa
dc.contributor.author Kamasová, Blanka
dc.date.accessioned 2015-03-08T20:57:41Z
dc.date.available 2015-03-08T20:57:41Z
dc.date.issued 2014-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28395
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce se skládá z části teoretické a praktické. Zabývá se využitím a přínosem teatroterapie u osob s mentálním postižením. V teoretické části vycházíme z odborné literatury a internetových zdrojů, kdy objasňujeme pojem teatroterapie, její metody, cíle, formy a působení na člověka. Dále se zaměřujeme na teatroterapii jako na jeden ze způsobů aktivizace uživatelů sociálních služeb denního stacionáře. V praktické části práce zjišťujeme názory osob s mentálním postižením a jejich rodinných příslušníků na přínos teatroterapie, a to za využití techniky rozhovorů. Výstupem našeho kvalitativního výzkumného šetření je zakotvená teorie. Práce jako taková si klade za cíl zjistit hodnocení přínosu teatroterapie osobami s mentálním postižením (uživateli sociálních služeb denního stacionáře) a jejich rodinnými příslušníky a poukázat na teatroterapii jako na účinnou metodu, vymykající se klasickým postupům práce s lidmi s mentálním postižením.
dc.format 101 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject teatroterapie cs
dc.subject mentální postižení cs
dc.subject sociální služby cs
dc.subject denní stacionář cs
dc.subject Theatrotherapy en
dc.subject Mental Disability en
dc.subject Social Services en
dc.subject Day Care Centre en
dc.title Přínosy teatroterapie pro uživatele sociálních služeb denního stacionáře
dc.title.alternative Theatrotherapy Benefits for Users of Social Services in a Day Care Center
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kroutilová Nováková, Radana
dc.date.accepted 2014-05-26
dc.description.abstract-translated This diploma thesis consists of theoretical and practical part. It deals with usefulness nad benefits of theatrotherapy for mentally disabled people. The theoretical part sums up specialized publications and web sources to clarify the concept of theatrotherapy, its methods, goals, forms and impact on people. We also discuss theatrotherapy as one of the means to stimulate activity of users of social services of day care centre. The practical part is trying to explore attitudes of mentally disabled people and their family members towards theatrotherapy and its benefits using the interview method. The output of our qualitative research is a grounded theory. Our diploma thesis aims to find out how mentally disabled (clients of day care centre) and their family members evaluate the benefits of theatrotherapy and point out theatrotherapy as an effective method which surpasses the usual practices used with mentally disabled people.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 34003
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2014-04-16
local.subject mentálně postižení cs
local.subject denní stacionáře cs
local.subject people with mental disabilities en
local.subject stationary care facilities en


Files in this item

Files Size Format View
kamasová_2014_dp.pdf 1.863Mb PDF View/Open
kamasová_2014_vp.doc 54.5Kb Microsoft Word View/Open
kamasová_2014_op.doc 60Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account