Reflexe a kritika působení pseudovědy ve výchově a vzdělávání

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Reflexe a kritika působení pseudovědy ve výchově a vzdělávání

Show full item record

No preview available
Title: Reflexe a kritika působení pseudovědy ve výchově a vzdělávání
Author: Skoupá, Markéta
Advisor: Dolák, Antonín
Abstract: ABSTRAKT V mé práci jsem se zaměřila na pseudovědecká schémata založená na funkčním a stabilním obrazu světa, protože právě tato forma pseudovědy může představovat vážný kulturní problém a to především, pokud se objeví ve vzdělávání. Cílem práce je najít pozitiva prvků pseudovědy ve vzdělávání a kriticky určit, do jaké míry se pseudověda ve vzdělávání smí či nesmí objevovat. Pro tento účel jsem se zaměřila na waldorfskou pedagogiku a teorii inteligentního plánu. Zvolený problém jsem řešila pomocí argumentační analýzy a komparace této argumentace. Pozitivní stránky pseudovědy ve vzdělávání jsou zanesení duchovních a etických hodnot do vzdělávání. Největší nebezpečí spočívá v záměně toho, co přísluší víře, ideálům, přesvědčením a co přísluší vědě. Proto se pseudověda nesmí směšovat s vědeckým poznáním. Práce mimo jiné ukazuje kontext, ze kterého zájem o pseudovědu vychází a doporučuje aplikovat některé pozitivní prvky pseudovědy do všeobecného vzdělávání. Díky včlenění těchto hodnot do vyučování by mohlo k rizikovému jednání docházet v menší míře.
URI: http://hdl.handle.net/10563/29652
Date: 2013-11-11
Availability: Bez omezení
Department: Katedra společenských věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
skoupá_2013_dp.pdf 2.587Mb PDF View/Open
skoupá_2013_vp.doc 52.5Kb Microsoft Word View/Open
skoupá_2013_op.doc 56Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account