Vliv výchovy a rodinného prostředí na školní úspěšnost a pracovní uplatnění

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv výchovy a rodinného prostředí na školní úspěšnost a pracovní uplatnění

Show simple item record

dc.contributor.advisor Oralová, Renata
dc.contributor.author Sotolář, Jakub
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:28:03Z
dc.date.available 2015-07-24T12:28:03Z
dc.date.issued 2014-12-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/31523
dc.description.abstract Cílem bakalářské práce je zjištění vlivu výchovy na školní úspěšnost a pracovní uplatnění. Zaměřil jsem se na zjištění skutečností, do jaké míry můžeme výchovou ovlivnit životní spokojenost v dospělém věku. Zda má vzdělání našich rodičů vliv na naši úroveň dosaženého vzdělání. Zda se s přibývajícím věkem stává naše výchova liberálnější. Dále v této práci zjišťuji vliv rodičovské autority a míru jejího přenosu do vlastního vztahu. Práce je zaměřena i na zjištění vlivu moderních digitálních technologií na školní úspěšnost dětí. Vztah mezi školní úspěšností, dobrým pracovním uplatněním a vlivem výchovy jsem měřil pomocí jednoduše položených otázek v dotazníkovém šetření, ve kterém jsem se respondentů dotazoval na jejich zkušenosti a pocity, jak vnímali výchovu ze strany svých rodičů, jak přistupují k výchově svých dětí a zda jsou sami spokojeni s vlastním pracovním uplatněním a školní úspěšností svých dětí. Provedeným výzkumem jsem zjistil, že úroveň vzdělání rodičů má vliv na dosažené vzdělání dětí. S přibývajícím věkem se náš názor na výchovu výrazně nemění. Dále jsem zjistil, že vzor rodičovské autority si s sebou odnášíme do dalších vztahů. Čas strávený u digitálních technologií v průměru do maximální délky 3 hodin denně nemá u dětí negativní vliv na jejich školní úspěšnost. Přínosem mé bakalářské práce pro oblast sociální pedagogiky je především zjištění, že se vyplatí investovat do vzdělání. Celkový výstup lze shrnou do tvrzení, že skutečnost jak jsme byli vychováváni ovlivňuje naši současnou výchovu tzv. přenosem hodnot a autority. Na základě zjištěných údajů z provedeného dotazníkového šetření je možné konstatovat, že došlo k vzácné shodě, kdy 94% participantů (účastníků výzkumu) je celkově spokojeno se svým uplatněním a ti, kteří vychovávají své děti, jsou z 94% spokojeni s jejich školní úspěšností.
dc.format 64 s. (78 256)
dc.format.extent 1976406
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject výchova cs
dc.subject školní úspěšnost cs
dc.subject pracovní uplatnění cs
dc.subject přenos autority cs
dc.subject digitální technologie cs
dc.subject multiasking cs
dc.subject vzdělání rodičů cs
dc.subject upbringing en
dc.subject school successfulness en
dc.subject employment en
dc.subject transfer of authority en
dc.subject digital technologies en
dc.subject multitasking en
dc.subject parents' education en
dc.title Vliv výchovy a rodinného prostředí na školní úspěšnost a pracovní uplatnění
dc.title.alternative The Influence of Upbringing and Family Environment on School Success and Employment
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Neslušanová, Silvia
dc.date.accepted 2015-06-12
dc.description.abstract-translated The aim of my bachelor thesis is to find out the influence of upbringing on school successfulness and finding an employment. I focused on finding out the facts to what extent upbringing can influence life satisfaction in adulthood. Whether our parents' education somehow influences our level of achieved education. Whether, as we are getting older, our upbringing is becoming more liberal. Further, I am trying to find out the influence of parental authority and extent of its transfer into our own relationships. The work is focused also on finding out the impact of modern digital technologies on school successfulness of children. The relation between school successfulness, good employment and influence of upbringing is measured here by simply asked questions in questionnaire investigation. I asked the respondents about their experience and feelings concerning the fact how they perceived their own upbringing on the part of their parents and how the respondents approach the upbringing of their own children and whether they are satisfied with their job and school successfulness of their children. I found out thanks to the performed research that level of parents' education influences achieved education of their children. As we are getting older our opinion of children upbringing is considerably changing. Furthermore, I found out that we bring model of parental authority into other relationships. Time spent by using digital technologies in average maximally up to three hours a day doesn't negatively influence school successfulness of children. Finding out that it is worth investing into education is the main benefit of this bachelor thesis to social pedagogy. We can sum up the overall result into the statement that the fact how we were brought up influences our contemporary upbringing by so called transfer of values and authority. On the basis of discovered data from performed questionnaire investigation it is possible to claim that a rare agreement was reached when 94 % of research participants are generally satisfied with their job and those who are bringing up their children are satisfied with their school successfulness from 94 %.
dc.description.department Institut mezioborových studií
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 37744
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2015-04-22
local.subject rodinná výchova cs
local.subject family education en


Files in this item

Files Size Format View Description
sotolář_2015_dp.pdf 1.884Mb PDF View/Open None
sotolář_2015_op.docx 17.58Kb Unknown View/Open None
sotolář_2015_vp.docx 19.97Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account