Projevy moci učitelky v komunikaci s dětmi v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Projevy moci učitelky v komunikaci s dětmi v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Svěrkošová, Nicol
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:29:08Z
dc.date.available 2015-07-24T12:29:08Z
dc.date.issued 2015-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/31868
dc.description.abstract Předmětem bakalářské práce je popis projevů moci učitelek v komunikaci s dětmi v MŠ. Teoretická část popisuje koncept moci v pedagogickém prostředí, dále se zaměřuje na vztah učitele a žáka, přičemž popisuje také učitelskou profesi, která s sebou nese dominantní postavení učitele. Závěr teoretické části tvoří popis pedagogické komunikace učitele a žáka. Praktickou část tvoří interpretace projevů moci učitelek v komunikaci s dětmi v mateřské škole a následné zpozorované projevy dětí jako omezení moci učitelky. Závěr práce je věnován odpovědím na výzkumné otázky.
dc.format 56 s. (77 669 znaků)
dc.format.extent 975143
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Moc cs
dc.subject autorita cs
dc.subject vztah učitele a žáka cs
dc.subject pedagogická komunikace cs
dc.subject pravidla pedagogické komu-nikace cs
dc.subject dialog cs
dc.subject Power en
dc.subject authority en
dc.subject relationship of teacher and pupil en
dc.subject pedagogical communication en
dc.subject rules of pedagogical communication en
dc.subject dialogue en
dc.title Projevy moci učitelky v komunikaci s dětmi v mateřské škole
dc.title.alternative Manifestations of teacher´s power in communication with children in kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Wiegerová, Adriana
dc.date.accepted 2015-06-10
dc.description.abstract-translated The subject of bachelor thesis is to describe manifestations of teacher´s power in communication with children in the kindergarten. The theoretical part explains a concept of power in educational environment. It focuses on the relationship between teacher and pupil and also describes the teaching profession, which entails teacher's dominant position. The conclusion of the theoretical part consists of a description of educational communication be-tween teacher and pupil. The practical part presenting results of own observation focuses on two topics. First one consists of an interpretation of teacher´s manifestations of power in communication with children in the kindergarten. Second one explains the manifestations of children as limiting the teacher´s power. The conclusion of the thesis integrates questions given by research witch answers as result of performed practical observation.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 38351
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2015-04-29
local.subject učitel a žák cs
local.subject učitelky mateřských škol cs
local.subject autorita cs
local.subject teacher and learner en
local.subject women kindergarten teachers en
local.subject authority en


Files in this item

Files Size Format View Description
svěrkošová_2015_dp.pdf 952.2Kb PDF View/Open None
svěrkošová_2015_op.docx 17.35Kb Unknown View/Open None
svěrkošová_2015_vp.docx 16.74Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account