Psychosociální profil studentů nelékařských oborů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Psychosociální profil studentů nelékařských oborů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vévodová, Šárka
dc.contributor.author Šperková, Andrea
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:29:22Z
dc.date.available 2015-07-24T12:29:22Z
dc.date.issued 2015-01-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/31937
dc.description.abstract Diplomová práce se věnuje psychosociálnímu profilu studentů nelékařských oborů a jeho souvislosti s výběrem pomáhající profese v porovnání se studenty exaktních studijních oborů. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Jsou jimi nelékařské povolání, osobnostní profil a motivace. Je zde nastíněna problematika výběrového řízení uskutečňujícího se na vysokých školách pro nelékařské studijní obory. Druhou část tvoří vlastní výzkum. Jsou stanoveny cíle výzkumu a hypotézy. Vymezené cíle práce jsou následující: Prvním cílem práce bylo zjistit, zda se osobnostní profil studentů nelékařských zdravotnických oborů shoduje s požadavky kladenými na nelékařského zdravotnického pracovníka a vymezit rozdíly osobnostních profilů studentů humanitních oborů a exaktních věd. Teoretickým východiskem se stalo propojení Mezinárodního kodexu pro zdravotní sestry a Mezinárodního etického kodexu porodních asistentek s obecně požadovanými vlastnostmi, schopnostmi a aktivitami, které uvádí Staňková (2002), Jobánková a kol. (1996) a Zacharová a kol. (2007). Východiskem pro určení rozdílů v dimenzích osobnosti u humanitních a exaktních oborů vycházíme z výzkumů provedených Plhákovou (2010). Druhým cílem bylo vymezit rozdíly osobnostních profilů u studentů humanitních a exaktních oborů. Třetím cílem bylo zjistit motivaci ke studiu nelékařského oboru a porovnat tuto motivaci s motivací ke studiu u studentů exaktních věd. Čtvrtým cílem práce bylo navrhnout vhodnou úpravu výběrového řízení do nelékařských oborů s ohledem na profil a motivaci uchazeče. Ke zjištění osobnostního profilu studentů jsou použity standardizované dotazníky osobnosti - Eysenckovy osobnostní dotazníky pro dospělé EPQ-R a dotazník impulsivity IVE. Pro zjištění motivace ke studiu je použit LMI - Dotazník motivace k výkonu - 2. vydání. Pro úplnost a porovnání motivace je zde uváděna komparace motivace u studentů nelékařských oborů a u studentů exaktních věd.
dc.format 99 s. (180 374 znaků)
dc.format.extent 2743993
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject osobnost cs
dc.subject motivace cs
dc.subject motivace k výkonu cs
dc.subject nelékařské povolání cs
dc.subject profil studentů cs
dc.subject personality en
dc.subject motivation en
dc.subject achievement motivation en
dc.subject non-medical profession en
dc.subject student's profile en
dc.title Psychosociální profil studentů nelékařských oborů
dc.title.alternative Psychosocial Profile of Students of Non-Physician Study Programmes
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2015-05-28
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the psychosocial profile of students of non-medical healthcare and its relationship to the selection of a helping profession in comparison with students of exact study programme. The theoretical part contains definitions of key terms, such as non-medical occupation, personality profile and motivation. The issue of entrance exams for non-medical healthcare programmes is briefly discussed. The second part features the main research. Research aims and hypotheses are set. The aims are as follows: The first aim was to ascertain if the personality profile of students in non-medical healthcare programmes meets the requirements put on a non-medical healthcare professional and to find the differences in personality profiles between students of humanities and exact sciences. The theoretical framework lies in the connection of the ICN Code of Ethics for Nurses and International Code of Ethics for Midwives with general requirement for personal qualities, skills and activities listed by Staňková (2002), Jobánková et al. (1996) and Zacharová (2007). The background for investigating the differences between personality profiles in humanities and exact sciences is based on research conducted by Plháková (2010). The second aim was to determine the differences in personality profiles of students of humanities and exact fields. The third aim was to ascertain the motivation behind studying a non-medical programme and compare this motivation to students of exact sciences. The fourth aim was to propose an appropriate adjustment in entrance exams for non-medical healthcare programmes with respect to the profile and motivation of the candidate. To establish students's personality profile standardised personality questionnaires were used Eysenck Personality Questionnaire for adults EPQ-R and the Impulsivity Inventory IVE. To ascertain the motivation to study, the Achievement Motivation Inventory (AMI) was used, 2nd ed. To complete and compare the motivation, a comparison between motivation amongst students of non-medical programmes and of exact sciences is performed.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 38441
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2015-04-15
local.subject vysokoškolští studenti cs
local.subject studijní motivace cs
local.subject pomáhající profese cs
local.subject psychosociální aspekty cs
local.subject college students en
local.subject motivation to study en
local.subject helping professions en
local.subject psychosocial aspects en


Files in this item

Files Size Format View Description
šperková_2015_dp.pdf 2.616Mb PDF View/Open None
šperková_2015_op.docx 17.69Kb Unknown View/Open None
šperková_2015_vp.docx 19.00Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account