Využití odměn a trestů ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití odměn a trestů ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jakešová, Jitka
dc.contributor.author Slezáková, Silvie
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:45:26Z
dc.date.available 2015-07-24T12:45:26Z
dc.date.issued 2015-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/33402
dc.description.abstract Předložená bakalářská práce se zaměřuje na využití různých přístupů při odměňování a trestání dětí předškolního věku v rámci výchovy v rodině a v předškolním zařízení. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola stručně vymezuje a charakterizuje vývojové období předškolní věk. Druhá kapitola se zabývá výchovou v rodině a předškolním vzděláváním. Třetí kapitola porovnává tradiční a alternativní formy odměn a trestů a seznamuje s partnerským (respektujícím) přístupem. Praktická část prezentuje a vyhodnocuje výsledky kvantitativního výzkumu uskutečněného formou dotazníkového šetření s cílem porovnat postoje rodičů a učitelek k tradičním a alternativním formám od-měn a trestů.
dc.format 61 s. + 4 s. příloh
dc.format.extent 4204975
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject odměna cs
dc.subject trest cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject výchova v rodině cs
dc.subject partnerský přístup cs
dc.subject reward en
dc.subject punishment en
dc.subject preschool age en
dc.subject family education en
dc.subject partnership approach en
dc.title Využití odměn a trestů ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku
dc.title.alternative The Use of Rewards and Punishments in Education of Preschool-Aged Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2015-06-10
dc.description.abstract-translated This Bachelor´s thesis focused on the options of various approaches to rewarding and punishing of preschool-aged children that are used in families and in kindergartens. The theoretical part is divided into three chapters. First chapter explains the period of preschool age. The second chapter deals with family and preschool education. The third chapter compares the traditional and alternative forms of rewards and punishments and introduces the partnership (respectful) approach. The practical part presents and evaluates the results of quantitative research. The quantitative research is using the method of questionnaire. The research was realized to compare the attitudes of parents and teachers of preschool-aged children to traditional and alternative forms of rewards and punishments.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 39088
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2015-04-24
local.subject odměny a tresty cs
local.subject děti předškolního věku cs
local.subject předškoláci cs
local.subject rodinná výchova cs
local.subject rewards and punishments en
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en
local.subject family education en
local.subject parenting style en


Files in this item

Files Size Format View
slezáková_2015_dp.pdf 4.010Mb PDF View/Open
slezáková_2015_vp.pdf 224.2Kb PDF View/Open
slezáková_2015_op.docx 21.87Kb Microsoft Word 2007 View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account