Segmentace trhu značky Craft

DSpace Repository

Language: English čeština 

Segmentace trhu značky Craft

Show simple item record

dc.contributor.advisor Soukalová, Radomila
dc.contributor.author Váňa, Petr
dc.date.accessioned 2016-06-06T08:30:09Z
dc.date.available 2016-06-06T23:00:26Z
dc.date.issued 2004-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/35362
dc.description.abstract Švédská firma Craft of Scandinavia AB vyrábí oblečení pro vrcholové a aktivní sportovce. Funkční spodní prádlo této značky přináší jednu z největších inovací v oblasti sportovního oblečení ? speciálně utkané polyesterové vlákno, které umožňuje odvod tepla a potu z povrchu těla a zvyšuje tak komfort a výkonnost uživatele. Vyšší cena těchto produktů předurčuje značku bohatším zákazníkům a nebo těm, kteří to se sportem myslí opravdu vážně. Cílem práce na téma je na základě vlastního dotazníkového šetření sportovních odvětví najít vhodné skupiny sportovců, pro které je nutné zvolit správný komunikační tón a vhodnou pozici značky.
dc.format 65 s., 2 s. obr. příloh
dc.format.extent 1038220
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 25.05.2012
dc.subject segmentace cs
dc.subject positioning cs
dc.subject branding cs
dc.subject funkční oblečení cs
dc.subject sportovní odvětví cs
dc.subject segmentation en
dc.subject positioning en
dc.subject branding en
dc.subject functional underwear en
dc.subject sport branch en
dc.title Segmentace trhu značky Craft
dc.title.alternative Market Segmentation for Craft
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zavřelová, Veronika
dc.date.accepted 2005-05-25
dc.description.abstract-translated Craft?s underwear starts with one of the major innovations in modern times in terms of functional sports clothes ? a specially knitted polyester fibre. The fabric proved to be excellent in dispersing moisture and improving the body climate during basically every form of physical activity, with increased performance as a result. Craft was focused on cross country skiing so far and in print advertisement was usually promoted first layer ? functional underwear. Higher prices predetermine this brand for richer customers and to hard-core sportsmen, who don´t care about the price but performance. This experienced group can assess, that these products are of a high quality and money pays off in long term. The goal of this diploma dissertation was to find attractive niches between sports branches and to set right communication and brand position of Craft Scandinavia. As a result, we can see opportunities to growth, brand awarness, who exactly are Craft users or who can soon become a new customer. Meanwhile each sport card presents basic facts about branch and adds its strenghts and weaknesses as well as opportunities and threats for this brand. That enables to focus on attractive segments and communicate in a right way leading to a market success.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.rights.auth IP
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 455
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account