Činnost asistenta pedagoga v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Činnost asistenta pedagoga v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vašíková, Jana
dc.contributor.author Genzerová, Pavla
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:20Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:20Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36929
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-výzkumný charakter. Je zaměřena na činnost asistenta pedagoga v rámci edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole běžného typu. V teoretické části se zabývá charakteristikou profese asistenta pedagoga, rozlišuje asistenční služby a profese asistent pedagoga a osobní asistent. Vymezuje základní pojmy a legislativu z oblasti edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a v závěru pojednává o edukaci dětí se zdravotním postižením v prostředí předškolního vzdělávání. Praktická část popisuje kvalitativně orientovaný výzkum a soustřeďuje se na analýzu práce asistenta pedagoga z pohledu učitelů předškolního vzdělávání v mateřských školách běžného typu.
dc.format 50 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject pedagogická asistence cs
dc.subject děti se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject integrace cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject pedagogical assistant en
dc.subject pedagogical assistance en
dc.subject children with special educational needs en
dc.subject integration en
dc.subject inclusion en
dc.title Činnost asistenta pedagoga v mateřské škole
dc.title.alternative The aktivity of the pedagogical assistant at nursery school
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Žáková, Iva
dc.date.accepted 2016-06-07
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis covers both theoretical knowledge and practical research. The work discusses the activity of the pedagogical assistant in education for children with special educational needs at common nursery schools. The theoretical part of the paper characterizes the profession of the pedagogical assistant, defines the concept of pedagogical assistance services, and explains the difference between a pedagogical assistant and a personal assistant. The thesis further defines basic terms and legislative rules dealing with education for children with special educational needs. Finally, the theoretical part of the paper concludes with education for physically handicapped children in pre-school education. The practical part of the thesis describes a qualitative research, and analyses the activity of the pedagogical assistant, as viewed by pre-school pedagogues operating at common nursery schools.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41318
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject asistenti pedagogů cs
local.subject mateřské školy cs
local.subject teachers’ assistants en
local.subject kindergartens en


Files in this item

Files Size Format View Description
genzerová_2016_dp.pdf 1.885Mb PDF View/Open None
genzerová_2016_op.doc 50Kb Unknown View/Open None
genzerová_2016_vp.docx 17.71Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account