Vnímaná vlastní účinnost dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímaná vlastní účinnost dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Tylšarová, Klára
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:13:09Z
dc.date.available 2017-07-03T09:13:09Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39862
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá vnímanou vlastní účinností dětí předškolního věku. Teoretická část práce představuje sociálně kognitivní teorii Alberta Bandury, ze které vychází fenomén vnímané vlastní účinnosti. Podává základní teoretické ukotvení vnímané vlastní účinnosti, její zdroje a stručný popis jejího vývoje. Diplomová práce dále nahlíží na charakteristiku předškolního věku v kontextu zvoleného fenoménu a rozebírá problematiku vhodného hodnocení a regulace chování. Také popisuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, ze kterého vycházejí stěžejní oblasti pro výzkum. Praktická část pojednává o výzkumném šetření, které se na základě deskriptivní metody dotazníku snaží zjistit úroveň vnímané vlastní účinnosti u dětí předškolního věku. Konkrétně se zaměřuje na predikci a sebehodnocení dětí v oblasti jemné motoriky a prostorové orientace.
dc.format 80 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject vnímaná vlastní účinnost cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject predikce cs
dc.subject sebehodnocení cs
dc.subject jemná motorika cs
dc.subject prostorová orientace cs
dc.subject Self-efficacy en
dc.subject Preschool Age en
dc.subject Prediction en
dc.subject Self-evaluation en
dc.subject Fine Motor Skills en
dc.subject Spatial orientation en
dc.title Vnímaná vlastní účinnost dětí předškolního věku
dc.title.alternative Self-Efficancy in Preschool Children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2017-06-01
dc.description.abstract-translated The thesis deals with Self-efficacy in preschool children. The theoretical part represents the Social Cognitive Theory by Albert Bandura, from which comes the phenomenon of Self-efficacy. It provides basic theoretical point Self-efficacy, its sources and a brief description of its development. The thesis also looks at the characteristics of preschool children in the context of the chosen phenomenon and analyzes the appropriate assessment and regulation of behavior. It also describes the Framework Education Programme for Pre-school Education, which is a basis for priority areas of research. The practical part deals with the research survey, which is based on a descriptive survey method - questionnaire and it seeks to determine the level of Self-efficacy in preschool children. Specifically it focuses on the prediction and self-evaluation of children in the area fine motor skills and spatial orientation.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45291
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2017-04-19
local.subject self efficacy cs
local.subject předškoláci cs
local.subject self efficacy en
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en


Files in this item

Files Size Format View Description
tylšarová_2017_dp.pdf 6.418Mb PDF View/Open None
tylšarová_2017_op.docx 21.57Kb Unknown View/Open None
tylšarová_2017_vp.doc 54Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account