Postoj žáků ke škole při přechodu z alternativního systému vzdělávání na 2. stupeň základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoj žáků ke škole při přechodu z alternativního systému vzdělávání na 2. stupeň základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Suhradová, Adéla
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:00:47Z
dc.date.available 2018-07-04T15:00:47Z
dc.date.issued 2017-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/41823
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním, a to jak tradičním, tak alternativním. Z tradičního vzdělávání si vymezíme vzdělávací soustavu v České republice, cíle tradičního vzdělávání, výukové metody a klima ve třídě. Jsou zde definovány všechny klasické reformní školy alternativního směru. Diplomová práce se zaměřuje také na Montessori pedagogiku, představitelku Marii Montessori a také na principy a metody Monessori pedagogiky. V teoretické části nechybí ani vymezení období dospívání z vývojového hlediska a nalezneme zde také definování postojů, jejich funkce a jakým způsobem lze postoje měřit. Diplomová práce v praktické části vyhodnocuje postoje žáků ke škole při přechodu z alternativního systému vzdělání na 2. stupeň základní školy. Postoje zkoumáme pomocí sémantického diferenciálu. Praktická část je zpracovaná pomocí kvantitativního výzkumu.
dc.format 79 s. (116 992 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Tradiční vzdělávání cs
dc.subject alternativní vzdělávání cs
dc.subject Montessori pedagogika cs
dc.subject postoje cs
dc.subject žáci cs
dc.subject Traditional education en
dc.subject alternative education en
dc.subject Montessori pedagogy en
dc.subject attitudes en
dc.subject pupils en
dc.title Postoj žáků ke škole při přechodu z alternativního systému vzdělávání na 2. stupeň základní školy
dc.title.alternative The Attitude of Pupils to School in Transition from the Alternative Education System to Elementary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2018-05-29
dc.description.abstract-translated This thesis deals with education, both traditional and alternative. From traditional education, we will define the educational system in the Czech Republic, the objectives of traditional education, teaching methods and the classroom climate. All classical reeducation schools of alternative direction are defined here. The thesis also focuses on Montessori pedagogic, the representative of Maria Montessori, as well as on the principles and methods of Monessori pedagogues. The theoretical part also includes the definition of adolescence from the developmental point of view, and we also define the attitudes, their function and how the attitudes can be measured. The thesis in the practical part evaluates pupils' attitudes towards the school during the transition from the alternative system of education to the elementary school. Attitudes are investigated using a semantic differential. The practical part is processed by quantitative research.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 49411
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2018-04-18
local.subject alternativní školy cs
local.subject první stupeň základní školy cs
local.subject druhý stupeň základní školy cs
local.subject alternative schools en
local.subject elementary school en
local.subject secondary school en


Files in this item

Files Size Format View Description
suhradová_2018_dp.pdf 2.278Mb PDF View/Open None
suhradová_2018_op.doc 51Kb Unknown View/Open None
suhradová_2018_vp.docx 17.97Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account