Rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doležalová, Jana
dc.contributor.author Menšíková, Adéla
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:22Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:22Z
dc.date.issued 2018-10-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43904
dc.description.abstract Bakalářská práce je teoreticko - aplikačního charakteru. Teoretická část se zabývá terminologickým vymezením pojmů souvisejících se čtenářskou pregramotností. Dále se zaměřuje na vývoj jazyka a předpokladů pro čtení, charakteristiku gramotně podnětného prostředí rodiny a mateřské školy a pohádku jako prostředek stimulace zájmu dítěte o čtený a psaný text. Praktická část obsahuje návrh, realizaci a evaluaci výsledků projektu. Projekt je zaměřený na rozvoj čtenářské pregramotnosti především komunikačních dovedností prostřednictvím pohádek u předškolních dětí.
dc.format 95 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Pregramotnost cs
dc.subject čtenářská pregramotnost cs
dc.subject jazykové dovednosti cs
dc.subject řečové dovednosti cs
dc.subject komunikační dovednosti cs
dc.subject gramotně podnětné prostředí cs
dc.subject pohádka cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject Pre - literacy en
dc.subject reading pre - literacy en
dc.subject language skills en
dc.subject speech skills en
dc.subject communication skills en
dc.subject literacy-rich environment en
dc.subject fairy tale en
dc.subject kindergarten en
dc.title Rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí v mateřské škole
dc.title.alternative The development of pre-reading literacy in preschoolers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2019-06-10
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis is of theoretical - application character. The theoretical part deals with terminological definitions of terms related to reading pre-literacy. It also focuses on language development and assumptions for reading, on characteristic the literacy-rich environment of the family and kindergarten and on the fairy tale as a means of stimulating the interest of the child in reading and writing. The practical part contains a project proposal, realisation and evaluation result of the project. The project is aimed at the development of reading pre - literacy especially communication skills through fairy tales with pre-school children.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 50844
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-04-23
local.subject čtenářská pregramotnost cs
local.subject early reading literacy en


Files in this item

Files Size Format View Description
menšíková_2019_dp.pdf 6.252Mb PDF View/Open None
menšíková_2019_op.docx 17.63Kb Unknown View/Open None
menšíková_2019_vp.docx 18.12Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account