Analýza vývoje trendů v předvolebních spotech za éry samostatné SR

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza vývoje trendů v předvolebních spotech za éry samostatné SR

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dvořáčková, Markéta
dc.contributor.author Šoltés, Adam
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:50Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:50Z
dc.date.issued 2018-12-03
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44555
dc.description.abstract Diplomová práca sa zaoberá analýzou trendov v audiovizuálnej zložke politického marketingu na Slovensku od roku 1993, po koniec roka 2017. Mapuje tvorbu v politických spotoch vybraných na základe ich inovatívneho prínosu v danom čase a analyzuje ich po estetickej, dramaturgickej a kreatívnej stránke. Skúma tiež, nakoľko sa pri tvorbe politických spotov využívala forma krátkeho hraného filmu. V závere práca použitie tejto formy rozoberá z kontextu prínosu pre politickú kampaň a šírenie jej posolstva.
dc.format 54
dc.language.iso sk
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject politická kampaň cs
dc.subject spot cs
dc.subject reklama cs
dc.subject hraný film cs
dc.subject Slovensko cs
dc.subject political campaign en
dc.subject campaign ad en
dc.subject ad en
dc.subject feature film en
dc.subject Slovakia en
dc.title Analýza vývoje trendů v předvolebních spotech za éry samostatné SR
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: Analysis of Trend Development in Campaign Ads For the Era of the Independent SR 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length of at Least 20 min., directing
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Göbl, Pavel
dc.contributor.referee Velič, Martin
dc.date.accepted 2019-06-12
dc.description.abstract-translated The focus of this diploma thesis is the analysis of a political video trends in Slovakia since its founding in 1993 to end of the 2017. It maps trends in political video ads selected by it's innovative contribution in certain time. The thesis analyzes them in aesthetic, dramaturgical and creative aspect. It also examines how the short feature film approach was used in creation of political ads. At the end of the thesis, the use of this approach is taken from the context of the contribution to the political campaign and the dissemination of its message.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 51724
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-05-07


Files in this item

Files Size Format View Description
šoltés_2019_dp.pdf 3.863Mb PDF View/Open None
šoltés_2019_op.pdf 133.0Kb PDF View/Open None
šoltés_2019_vp.pdf 156.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account