Bariéry ke vzdělávání z pohledu sluchově postižených

DSpace Repository

Language: English čeština 

Bariéry ke vzdělávání z pohledu sluchově postižených

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kočvarová, Ilona
dc.contributor.author Grabarczyková, Lucie
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:57Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:57Z
dc.date.issued 2018-12-19
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44736
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá bariérami ke vzdělávání sluchově postižených. Teoretická část práce se zaměřuje na představení sluchového postižení, možnosti komunikace a kompenzace. Navazuje pohled na strukturu vzdělávání sluchově postižených, specifika vzdělání lidí se sluchovým postižením a jejich pracovní uplatnění. Praktická část je zpracována pomocí Q-metodologie, která zjišťuje názory sluchově postižených na potenciální bariéry ke vzdělávání. Cílem je zjistit nejzávažnější bariéry ke vzdělávání z pohledu sluchově postižených.
dc.format 55 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject osoba se sluchovým postižením cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject celoživotní vzdělávání cs
dc.subject bariéry cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject Q-metodologie cs
dc.subject a hearing impaired person en
dc.subject education en
dc.subject lifelong learning en
dc.subject barriers en
dc.subject communication en
dc.subject Q-methodology en
dc.title Bariéry ke vzdělávání z pohledu sluchově postižených
dc.title.alternative Barriers to Education from the Perspective of Hearing Impaired
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2019-06-10
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with barriers in education of people with the hearing disability. The theoretical part focuses on the introduction of the hearing impairment, means of communicaton and compensation. As a second segment there is a view on the educational structure of the hearing impaired, the specifics of education of the people with hearing disability and their labourmarket prospects. The practical part is dealt with Q-methodology which investigates the opinions of the hearing impaired on potential barriers in education. The main goal is to discover the most serious barriers in education from the point of view of the hearing impaired.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře cs
dc.thesis.degree-discipline Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 52047
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2019-04-26
local.subject děti se sluchovým postižením cs
local.subject specifické poruchy učení cs
local.subject hearing impaired children en
local.subject learning disabilities en


Files in this item

Files Size Format View Description
grabarczyková_2019_dp.pdf 3.679Mb PDF View/Open None
grabarczyková_2019_op.docx 20.11Kb Unknown View/Open None
grabarczyková_2019_vp.docx 16.50Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account