Zobrazování ženy a její role ve vybraných reklamách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zobrazování ženy a její role ve vybraných reklamách

Show full item record

No preview available
Title: Zobrazování ženy a její role ve vybraných reklamách
Author: Klimšová, Veronika
Advisor: Šramová, Blandína
Abstract: Tato diplomová práce pojednává o stereotypním zobrazování žen ve vybraných televizních reklamách. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem a v jaké míře se stereotypní role a jejich atributy v těchto reklamách vyskytují. Teoretická část tak v prvé řadě vysvětluje rozdíl mezi termíny jako gender a pohlaví. Poté popisuje také stereotypy a role, kde na ně mimo jiné nahlíží z hlediska tvorby a utvrzování těchto stereotypních vzorců chování ve společnosti. V rámci stereotypního zobrazování je v teoretické části dále zahrnuta kapitola pojednávající o sexismu v mediálním diskurzu. Vzhledem k tématu práce pak v neposlední řadě charakterizuje reklamu a její prvky, přičemž sděluje výhody a nevýhody televizní reklamy. Praktická část se věnuje výzkumu zobrazování žen ve zvolených televizních reklamách formou obsahové analýzy na základě definovaného kódování a v závěru interpretuje její výsledky.
URI: http://hdl.handle.net/10563/45661
Date: 2019-01-31
Availability: Bez omezení
Department: Ústav marketingových komunikací
Discipline: Marketingové komunikace
Grade for thesis and defense: A 53387


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
klimšová_2019_dp.pdf 3.629Mb PDF View/Open None
klimšová_2019_op.doc 157.5Kb Unknown View/Open None
klimšová_2019_vp.doc 151.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account