Problematika šikany u žáků základních škol ve Zlínském kraji

DSpace Repository

Language: English čeština 

Problematika šikany u žáků základních škol ve Zlínském kraji

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šalenová, Eva
dc.contributor.author Macíková, Michaela
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:28Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:28Z
dc.date.issued 2021-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46557
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá problematikou šikany s bližším zaměřením na její specifickou formu - kyberšikanu, a to u žáků druhého stupně základní školy. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První kapitola je věnována fenoménu šikany, druhá kapitola se zabývá kyberšikanou a třetí kapitola pojednává o vybraných specifických aspektech osobnosti dítěte staršího školního věku. Pro praktickou část práce jsme zvolili kvantitativní výzkum, kde metodou sběru dat byl zvolen dotazník. Cílem práce bylo zjistit výskyt kyberšikany u žáků druhého stupně základní školy ve Zlínském kraji.
dc.format 69 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject šikana cs
dc.subject kyberšikana cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject dospívání cs
dc.subject bullying en
dc.subject cyberbullying en
dc.subject primary school en
dc.subject adolescence en
dc.title Problematika šikany u žáků základních škol ve Zlínském kraji
dc.title.alternative The Issue of Bullying in Primary School Pupils in the Zlín Region
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2021-05-25
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis deals with the issue of bullying with a closer focus on its specific form, which is cyberbullying in this case, for pupils in the second grade of primary school. This, especially at present distance learning and increased movement in cyberspace, is growing widely. The theoretical section contains three main chapters. The first chapter deals with the phenomenon of bullying, the second chapter deals with cyberbullying and the third chapter deals with selected specific aspects of a child of older school age. For the practical part of the work we chose quantitative research, where a questionnaire was chosen as the method of data collection. The aim of the work was to detect the occurrence of cyberbullying among pupils of the second grade of primary school in the Zlín Region.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 58418
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
macíková_2021_dp.pdf 2.109Mb PDF View/Open None
macíková_2021_op.docx 17.39Kb Unknown View/Open None
macíková_2021_vp.docx 17.77Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account