Fundraising nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Fundraising nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Göttlichová, Marcela
dc.contributor.author Holubová, Drahomíra
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:47Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:47Z
dc.date.issued 2021-01-29
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/47008
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací a financováním vybrané nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na všeobecnou teorii marketingu neziskového sektoru, vymezuje základní pojmy, druhy, formy a činnosti neziskových organizací. Popisuje základní informace o fundraisingu, osobnost fundraisera a metody fundraisingu. Praktická část je zaměřena na analýzu aktivity vybrané nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí, její propagační techniky a fundraisingové aktivity. Cílem práce je zodpovězení výzkumných otázek na motivaci firemních subjektů k podpoře neziskové organizace a stanovení závěru s doporučením aktivit k získání nových zdrojů pro financování projektů organizace.
dc.format 96 s. (87 793 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject nezisková organizace cs
dc.subject fundraising cs
dc.subject financování nestátní neziskové organizace cs
dc.subject non-profit organization en
dc.subject fundraising en
dc.subject financing a non-state-owned en
dc.title Fundraising nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí
dc.title.alternative Fundraising Non-profit Organizations Diakonie Valašské Meziříčí
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Gamalová, Kamila
dc.date.accepted 2021-05-25
dc.description.abstract-translated The thesis deals with marketing communication and financing the Diakonie Valašské Meziříčí organization, a non-state-owned and non-profit organization. The thesis is divided in two parts, a theoretical and a practical one. The theoretical part is mainly aimed at the general theory of marketing within a non-profit sector. It defines general ideas, general kinds, forms and activities of non-profit organizations. Basic information on fund raising are included, as well as a description of a fund raiser personality, and finally, fund-raising activities are mentioned. The practical part shows the analysis of the Diakonie Valašské Meziříčí organization´s activity in its promotional techniques and fund-raising activities. The overall goal of the thesis research is answering questions on the companies´ and corporations´ motivation to support non-profit organizations. Within this goal the thesis also presents a conclusion, as well as recommending activities for gaining new resources for further financing of project leading within the organization.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 59206
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2021-04-23


Files in this item

Files Size Format View Description
holubová_2021_dp.pdf 2.300Mb PDF View/Open None
holubová_2021_op.doc 160Kb Unknown View/Open None
holubová_2021_vp.doc 154Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account