Vnímání kompetencí sociálně aktivizačních pracovníků s rodinou z pohledu klientů v kontextu sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání kompetencí sociálně aktivizačních pracovníků s rodinou z pohledu klientů v kontextu sociální pedagogiky

Show full item record

No preview available
Title: Vnímání kompetencí sociálně aktivizačních pracovníků s rodinou z pohledu klientů v kontextu sociální pedagogiky
Author: Pavlíčková, Jaroslava
Advisor:
Abstract: Práce se zabývá podporou rodiny v českém systému péče o ohrožené děti. Po transformaci služeb péče o tuto ohroženou skupinu, se práce s rodinou přenesla pro pomáhající pracovní-ky především do přirozeného prostředí. Jedná se o sociálně aktivizační služby pro rodiny s nezletilými dětmi. Teoretická část práce se zabývá problematikou práce s rodinou v současném legislativním rámci s důrazem na význam sociální komunikace. Její teoretická východiska shledáváme do kontextu socio-kognitivního učení a kompetenčního přístupu pro vnímání kompetencí pracovníků. Empirická část práce představuje metodologické po-zadí výzkumu. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak klienti využívající služeb sociální aktivizace pro rodinu s nezletilými dětmi vnímají kompetence těchto pracovníků. Data zís-kaná skrze polostrukturovaná interview byla analyzována za využití analytických postupů situační analýzy, která je řazena ke druhé generaci zakotvené teorie. Jako sekundární meto-da sběru dat byla zvolena ohnisková skupina s cílem posoudit, nakolik jsou v datech reflek-továny současné kompetence pracovníků, a zda tyto kompetence naplňují požadavky jejich klientů.
URI: http://hdl.handle.net/10563/48541
Date: 2020-01-17
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
pavlíčková_2021_dp.pdf 3.619Mb PDF View/Open None
pavlíčková_2021_op.docx 17.90Kb Unknown View/Open None
pavlíčková_2021_op.docx 0bytes Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account