Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě

Show full item record

No preview available
Title: Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě
Author: Šuterová, Jana
Advisor: Kassay, František
Abstract: Cílem této práce je popsat charakteristiky ústní prezentace žáků a některé možnosti jejího zlepšování u žáků na střední škole. Teoretická část práce se zabývá potřebami, které souvisí s ústní prezentací žáků - z pohledu žáka, školy, společnosti, zaměstnavatelů. Ústní prezentaci žáků provází různá úskalí. Žák má také určité skryté znalosti, jež využívá během ústní prezentace (školní znalosti, své životní zkušenosti). Existuje několik možností tréninku ústní prezentace a osobnostní přípravy žáků. Autorka popisuje jednotlivá cvičení, která by mohla pomoci zlepšit ústní prezentaci žáků. Experimentální část sleduje, jak mohou jednotlivé psychické a tělesné aktivity pomoci ke zlepšení ústní prezentace, komunikačních dovedností a také sebevědomí žáků pro co nejlepší ústní prezentaci ve škole i mimo školu. Výsledky experimentu ukázaly, že celostní, psychosomatický přístup k spolupráci učitele se žáky, zejména vytváření partnerských vztahů, může vést k lepšímu poznávání sebe sama, k lepšímu sebezvládání učitele a žáka v reálných podmínkách vyučování, a to vytváří podmínky pro lepší ústní prezentaci žáků a osobnostní přípravu žáka na pracovní i osobní život.
URI: http://hdl.handle.net/10563/493
Date: 2006-06-13
Availability: Pouze v rámci univerzity
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Učitelství odborných předmětů pro střední školy
Grade for thesis and defense: A


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
šuterová_2006_bp.pdf 4.754Mb PDF View/Open
šuterová_2006_vp.doc 55Kb Microsoft Word View/Open
šuterová_2006_op.doc 55.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account