Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Göttlichová, Marcela
dc.contributor.author Hadravová, Tereza
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:07Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:07Z
dc.date.issued 2020-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49315
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá analýzou percepce rasové diverzity v komerční reklamě u potenciálních spotřebitelů se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu, avšak ve dvou odlišných geografických a kulturních prostředích. Dále zjišťuje, zda případné sociálně nekorektní užití ovlivňuje nákupní chování těchto jedinců. Současně také objasňuje charakteristiky komerční reklamy a její legislativní zakotvení. Následně rozvádí pojem módy, jeho propojení a užití v komerční reklamě. Na závěr se zabývá problematikou užívání pojmu rasa a podstatou rasismu. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, metodou dvou skupinových rozhovorů. První skupinový rozhovor probíhá s participanty žijícími v Česku, a druhý skupinový rozhovor s participanty žijícími v Dánsku. Výsledky obou diskuzí jsou porovnány a vyhodnoceny. Cílem analýzy je zjištění, jakým způsobem je percepce rasové diverzity v reklamě odlišná v Česku a v Dánsku a zda by případně společensky nekorektní reklama spotřebitelské chování jedinců ovlivnila.
dc.format 63 s. (84 925 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject reklama cs
dc.subject spotřebitelské chování cs
dc.subject percepce spotřebitele cs
dc.subject móda cs
dc.subject módní reklama cs
dc.subject módní trh cs
dc.subject etnická identita cs
dc.subject etnika cs
dc.subject rasismus cs
dc.subject advertising en
dc.subject consumer behaviour en
dc.subject consumer perception en
dc.subject fashion en
dc.subject fashion advertising en
dc.subject fashion market en
dc.subject ethnic identity en
dc.subject ethnicity en
dc.subject racism en
dc.title Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku
dc.title.alternative Differences in the Perception of Racial Diversity in Commercial Advertising among Consumers in the Czech Republic and Denmark
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vysekalová, Jitka
dc.date.accepted 2020-08-31
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with the analysis of the perception of racial diversity in commercial advertising among potential consumers, focusing on a specific target group, but from two different geographical and cultural environments. It also examines whether socially incorrect use affects the purchasing behaviour of these individuals. It also clarifies the characteristics of commercial advertising and its legislative anchoring. It further develops the concept of fashion, its interconnection and use in commercial advertising. Finally, it deals with the issue of race distribution and the nature of racism. In the practical part, there is a research of two group interviews. The first group analysed are people living in Czechia and the second group are people living in Denmark. The results of both discussions are then compared and evaluated. It is determined how the perception of racial diversity in advertising is different in Czechia and Denmark and whether socially incorrect advertising could affect the consumer behaviour of such individuals.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 56551
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-08-10


Files in this item

Files Size Format View Description
hadravová_2020_dp.zip 38.75Mb application/zip View/Open None
hadravová_2020_op.doc 156.5Kb Unknown View/Open None
hadravová_2020_vp.doc 120Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account