Postup práce českých scenáristů komedie v kontextu teorie a praxe

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postup práce českých scenáristů komedie v kontextu teorie a praxe

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gogola, Jan
dc.contributor.author Porteš, Jakub
dc.date.accessioned 2021-10-04T11:58:54Z
dc.date.available 2021-10-04T11:58:54Z
dc.date.issued 2020-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49991
dc.description.abstract Tato práce má za úkol porovnávat různé přístupy autorů k psaní scénářů, především komediálních. V teoretické části uvádí informace z odborné literatury, která se zabývá pracovním procesem scenáristů a humorem, a rovněž mé osobní postřehy z dosavadní autorské tvorby a z práce na mém absolventském scénáři. Z těchto dat byly sestaveny otázky, které se staly základem rozhovorů se třemi českými scenáristy, Zdeňkem Svěrákem, Petrem Jarchovským a Robertem Geislerem, kteří ve své tvorbě z velké části pracují s humorem. V praktické části jsou odpovědi porovnány s částí teoretickou. Cílem je nabídnout souhrn poznatků pro vytvoření vlastního ideálního pracovního procesu.
dc.format 44
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject scenáristika cs
dc.subject humor cs
dc.subject pracovní proces cs
dc.subject Zdeněk Svěrák cs
dc.subject Petr Jarchovský cs
dc.subject Robert Geisler cs
dc.subject screenwriting en
dc.subject comedy en
dc.subject humour en
dc.subject creative process en
dc.subject Zdeněk Svěrák en
dc.subject Petr Jarchovský en
dc.subject Robert Geisler en
dc.title Postup práce českých scenáristů komedie v kontextu teorie a praxe
dc.title.alternative 1. Theoretical part: Current Czech Screenwriters and Their Process of Writing Comedy - doc. Mgr. MgA. Jan Gogola 2. Practical part: Screenplay in Lenght at Least 70 Pages - doc. Mgr. MgA. Jan Gogola
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Budíková, Jiřina
dc.contributor.referee Marešová, Lenka
dc.date.accepted 2021-08-26
dc.description.abstract-translated This thesis aims to compare different approaches of screenwriters to write screenplays, primarily comedic. The theoretical part contains information from professional literature, which deals with creative process of screenwriters and humour, and my personal observation from my own work as an author and from writing my thesis screenplay. The data were used to formulate questions which became the basis of interviews with three Czech screenwriters, Zdeněk Svěrák, Petr Jarchovský and Robert Geisler. These authors were chosen because they primarily use humour in their work. I compare their answers in the practical part with the theoretical part. The goal is to offer a summary of findings for creating one's own ideal working process.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 57242
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2021-07-29


Files in this item

Files Size Format View Description
porteš_2021_dp.pdf 2.214Mb PDF View/Open None
porteš_2021_op.pdf 223.2Kb PDF View/Open None
porteš_2021_vp.pdf 183.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account