Apely v reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Apely v reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bačuvčík, Radim
dc.contributor.author Kaňovský, Robert
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:12Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:12Z
dc.date.issued 2022-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50735
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá apely v reklamě se zaměřením na jejich vnímání ze strany česko-slovenské populace a na základě zjištěných informací vytvořením zcela nových jednotlivých kategorií apelů, které obsahují také nově definované apely. Hlavním cílem práce je vytvoření zcela nových univerzálních kategorií apelů a k nim přiřazení nově definovaných jednotlivých apelů získaných na základě zpracované analýzy expertního hodnocení jednotlivých hodnotitelů v návaznosti na zhlédnutí konkrétních spotů zařazených do sedmnácti produktových kategorií. V teoretické části je definován pojem reklama s historickým exkurzem a definovány základní funkce a role reklamy. V oblasti emocí v marketingu jsou definovány základní charakteristiky a znaky emocí a specifikovány základní emoce. V oblasti apelů v reklamě jsou definovány jednotlivé apely známé z odborné literatury. U nejčastěji definovaných apelů je proveden také jejich detailnější popis. Praktická část zahrnuje kvalitativně-kvantitativní výzkum ve formě analýzy odpovědí hodnotitelů, které byly poskytnuty vedoucím práce ve spojitosti se zjišťováním výskytu různých apelů napříč produktovými kategoriemi. Výstupem práce je definování nových univerzálních kategorií apelů, k nim přiřazení nových jednotlivých apelů, a také definování nových kategorií a nových apelů vyskytujících se u jednotlivých produktových kategorií. Výstupem práce je také porovnání autorem definovaných nových kategorií apelů a nových apelů s doposud známými apely prezentovanými v odborné literatuře.
dc.format 100 (129 699 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject apely v reklamě cs
dc.subject kategorie apelů cs
dc.subject produktové kategorie cs
dc.subject emoce v marketingu cs
dc.subject apely v produktových kategoriích cs
dc.subject funkce a role reklamy cs
dc.subject hudba cs
dc.subject humor cs
dc.subject appeals in advertising en
dc.subject categories of advertising en
dc.subject product categories en
dc.subject emotions in adverti-sing en
dc.subject appeals in product categories en
dc.subject functions and roles in advertising en
dc.subject music en
dc.subject humour en
dc.title Apely v reklamě
dc.title.alternative Appeals in Advertising
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zábojová, Romana
dc.date.accepted 2022-05-25
dc.description.abstract-translated The Master's thesis deals with the appeals in advertising with the focus on their perception from the side of the Czech-Slovak population and base on the detected information creation of the totally new single categories of appeals and also creation the single appe-als. The main objective of the thesis is defining the new general categories of the appeals and assigning to them the new single appeals base on the processed analysis of the expert assessment from the side of the evaluators based on the watch of the specific advertising spots categorized to 17 product categories. In the theoretical part is defined term of ad-vertising with recapitulated history of advertising and defined basic functions and roles of advertising. In the field of emotions in marketing are defined basic characteristics and signs of emotions and specified basic emotions. In the field of appeals are defined single appeals known from the expert literature. There is also presented detail description on the most frequented appeals. Practical part of the thesis covers quality-quantitative research in the form of the analysis of the responses from the evaluators which were provided by the thesis supervisor in the connection with the findings of occurrence of different appeals across the product categories. Output of the thesis is defining of the new general categories of appeals and to them connected new single appeals and also defining the new categories and the new single appeals which occur in different product categories. Output of the thesis is also comparison of the new categories of appeals and the appeals defined by author to those presented in the technical literature.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 62217
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
kaňovský_2022_dp.zip 3.150Mb application/zip View/Open None
kaňovský_2022_op.doc 125.5Kb Unknown View/Open None
kaňovský_2022_vp.doc 111.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account