Portfolio žáka jako diagnostický nástroj učitele na 1. stupni ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Portfolio žáka jako diagnostický nástroj učitele na 1. stupni ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Janáčková, Tereza
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52651
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá využitím portfolia k diagnostikování žáků. Teoretická část vymezuje pojmy související s procesem diagnostikování, oblasti diagnostikování a diagnostickou kompetenci učitele na 1. stupni základní školy. Cílem teoretické části je vymezit teoretické poznatky o žákovském portfoliu, typech a využití v primárním vzdělávání. Empirická část práce je laděna do kvalitativního designu výzkumu. Cílem empirické části je popsat, jak učitelé využívají portfolio k diagnostikování žáků. Výzkum byl realizován s použitím metod polostrukturovaného interview s učiteli 1. stupně základní školy a obsahové analýzy žákovských portfolií. Výsledky poukazují na to, že portfolio učitelé využívají k diagnostikování žáků spíše implicitně, primárním účelem je přehledné ukládání různých materiálů. Práce s žákovským portfoliem a jeho využití se ale odvíjí od přístupu učitele.
dc.format 85 stran
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject portfolio žáka cs
dc.subject pedagogická diagnostika cs
dc.subject diagnostická kompetence učitele cs
dc.subject pupil's portfolio en
dc.subject pedagogical diagnostics en
dc.subject teacher's diagnostic competence en
dc.title Portfolio žáka jako diagnostický nástroj učitele na 1. stupni ZŠ
dc.title.alternative Pupil's Portfolio as a Teacher's Assessment Tool in the First Year of Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2023-05-15
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the use of the portfolio to diagnose pupils. The theoretical part defines the concepts related to the process of diagnosis, the areas of diagnostics and diagnostic competence of the 1st grade primary school teacher. The aim of the theoretical part is to define theoretical knowledge about the pupil portfolio, types and use in primary education. The empirical part is realized in the spirit of qualitative design. The aim of the empirical part is to describe how teachers use the portfolio to diagnose pupils. The research was carried out using the methods of interview with primary school teachers and content analysis of pupil's portfolios. The results show that teachers use portfolios to diagnose pupils rather implicitly, the primary purpose of the portfolio is the clear storage of various materials. Working with the pupil portfolio and its use, however, depends on the teacher's approach.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63228
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
janáčková_2023_dp.pdf 3.973Mb PDF View/Open None
janáčková_2023_op.docx 28.30Kb Unknown View/Open None
janáčková_2023_vp.docx 17.10Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account