Povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní záměry spotřebitelů v České republice

DSpace Repository

Language: English čeština 

Povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní záměry spotřebitelů v České republice

Show simple item record

dc.contributor.advisor Weberová, Dagmar
dc.contributor.author Oppong, Esther Bimpongmaa
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:28Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:28Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53007
dc.description.abstract Cílem diplomové práce je prozkoumat povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní chování spotřebitelů v České republice. Práce je rozdělena do čtyř částí: teoretické, metodické, analytické a návrhové. V teoretické části jsou provedena rešerše relevantní literatury s cílem vysvětlit všechny klíčové aspekty dark patterns pro plné pochopení výsledků výzkumu. Metodická část podrobněji vysvětluje nástroje, které byly pro výzkum použity, a také přístupy použité při sběru dat a analýze. Analytická část předkládá analýzu shromážděných údajů, za účelem dosažení cíle práce. V závěru, v projektové části je navržen plán projektu zaměřený na vytvoření kampaně na podporu a zvyšování povědomí o dark patterns v České republice.
dc.format 98p (129884 characters)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Dark patterns cs
dc.subject reference cs
dc.subject časovač odpočítávání cs
dc.subject zprávy o nízkých zásobách cs
dc.subject záměry nákupu online cs
dc.subject Dark Patterns en
dc.subject Testimonials en
dc.subject Countdown timer en
dc.subject low stock messages en
dc.subject online purchase intentions en
dc.title Povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní záměry spotřebitelů v České republice
dc.title.alternative Dark Patterns Awareness and its Influence on Consumer Purchasing Intentions in the Czech Republic
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Štarchoň, Peter
dc.date.accepted 2023-05-24
dc.description.abstract-translated The aim of the study is to explore Dark patterns awareness and its influence on consumer purchasing inclinations in the Czech Republic. The research is divided into four sections: theoretical, methodology, analytical, and project proposal. The theoretical part reviews the relevant literature to explain all the key aspects of dark patterns to fully understand the findings of the research. The methodology section gives a more detailed explanation of the tools that are used, as well as the approaches used in collecting data and analysis. The analytical part gives a thorough analysis of the data collected for this research to achieve the goal of the thesis. Finally, the project part proposes a project plan targeted at developing a call-to-action advocacy and awareness campaign of dark patterns in the Czech Republic
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communication cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketing Communication cs
dc.thesis.degree-program Marketing Communication en
dc.identifier.stag 65830
dc.date.submitted 2023-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
oppong_2023_dp.pdf 2.540Mb PDF View/Open None
oppong_2023_op.pdf 159.0Kb PDF View/Open None
oppong_2023_vp.pdf 160.8Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account