Přístup učitelů mateřských škol k primární prevenci sociálně patologických jevů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Přístup učitelů mateřských škol k primární prevenci sociálně patologických jevů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Božik, Roman
dc.contributor.author Boszczyková, Barbara
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:33Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:33Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53130
dc.description.abstract Bakalářská práce na téma "Přístup učitelů mateřských škol k primární prevenci sociálně patologických jevů" se v teoretické části zabývá objasňováním základních pojmů týkajících se sociální patologie a prevence. Dále charakterizuje patologické jevy a uvádí možné příčiny jejich vzniku. Současně se snaží nalézt možnosti, kterými může k prevenci sociálně patologických jevů přispět profese učitele v mateřské škole. Práce přibližuje význam vhodných aktivit a výchovných postupů u předškolních dětí, jak v mateřské škole, tak v rodině. V praktické části jsou zkoumány přístupy učitelů mateřských škol k primární prevenci sociálně patologických jevů a také rizikové faktory, které se v současnosti projevují u předškolních dětí. Pro potřeby práce jsme zvolili kvantitativně orientovaný výzkum, který byl realizován za pomoci dotazníků.
dc.format 76 s. (85 289 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociální patologie cs
dc.subject sociálně patologické jevy cs
dc.subject rizikové chování dětí cs
dc.subject šikana cs
dc.subject agresivita cs
dc.subject primární prevence cs
dc.subject minimální preventivní program cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject social pathology en
dc.subject socially pathological phenomena en
dc.subject children's risky behavior en
dc.subject bullying en
dc.subject aggression en
dc.subject primary prevention en
dc.subject minimum prevention program en
dc.subject kindergarten en
dc.title Přístup učitelů mateřských škol k primární prevenci sociálně patologických jevů
dc.title.alternative Kindergarten Teachers´ Approaches to the Primary Prevention of Social-Pathological Phenomena
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2023-05-26
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis on the topic "Kindergarten teachers´ approach to primary prevention of social-pathological phenomena" deals in the theoretical part with the clarification of basic concepts related to social pathology and prevention. It also characterises pathological phenomena and lists the possible causes of their occurrence. At the same time, it tries to find ways in which the profession of a kindergarten teacher can contribute to the prevention of socially pathological phenomena. The work presents the importance of appropriate activities and educational practices for preschool children, both in kindergarten and in the family. In the practical part, the approaches of kindergarten teachers to the primary prevention of socially pathological phenomena are examined, as well as the risk factors that are currently manifested in preschool children. For the purpose of this work we chose a quantitative oriented research, which was carried out with the help of questionnaires.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63309
dc.date.submitted 2023-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
boszczyková_2023_dp.pdf 4.506Mb PDF View/Open None
boszczyková_2023_op.docx 24.43Kb Unknown View/Open None
boszczyková_2023_vp.docx 26.03Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account