Platforma pro výuku programování v prostředí Arduino na střední škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Platforma pro výuku programování v prostředí Arduino na střední škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dolinay, Jan
dc.contributor.author Műck, Josef
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:28Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:28Z
dc.date.issued 2022-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54298
dc.description.abstract Cílem práce bylo vytvořit kompaktní platformu pro výuky a seznámení se s vývojovou deskou Arduino. Platforma je především jako podpora učiteli do výuky a také jako mož-nost žákům si vyzkoušet jednotlivé komponenty. Práce je koncipovaná tak, aby žáci měli možnost se rychle a efektivně seznámit s platformou Arduino a pochopit základní princip a využití jednotlivých komponentů. V teoretické části se práce zabývá popisem jednotlivých typů desek Arduino se kterými se mohou žáci v průběhu studia setkat. Dále jsou popsány jednotlivé dostupné komponenty, které lze použít při tvorbě nejrůznějších projektů. V praktické části byla vytvořena vlastní platforma, která byla osazena vývojovou deskou Arduino Mega a k ní jsou připojeny vybrané komponenty, jako je displej nebo klávesnice. Pro možnost rozšíření platformy je také osazena nepájivým polem, které lze využít pro pro-totypování. Pro platformu byla vytvořena výuková prezentace, a několik praktických úkolů pro žáky.
dc.format 102 s. (97200 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Arduino cs
dc.subject mikropočítač cs
dc.subject programování cs
dc.subject výuka cs
dc.subject platforma cs
dc.subject Arduino en
dc.subject microcomputer en
dc.subject programming en
dc.subject teaching en
dc.subject platform en
dc.title Platforma pro výuku programování v prostředí Arduino na střední škole
dc.title.alternative An Arduino-based Tuition Platform for Teaching Programming in a Secondary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pejzl, Jaroslav
dc.date.accepted 2023-06-15
dc.description.abstract-translated The aim of the work was to create a compact platform for learning and familiarization with the Arduino development board. The platform is mainly as a support for the teacher in the classroom and also as an opportunity for students to try out the different components. The work is designed in such a way that the pupils have the opportunity to quickly and effi-ciently get acquainted with the Arduino platform and understand the basic principle and use of each component. The theoretical part of the thesis deals with the description of the different types of Ardui-no boards that pupils may encounter during their studies. Furthermore, the different avai-lable components that can be used in the creation of various projects are described. In the practical part, a custom platform was created, which was equipped with an Arduino Mega development board and selected components such as a display or a keyboard are connected to it. For the possibility of extending the platform, it is also fitted with a non-soldering array that can be used for pro-typing. An educational presentation was created for the platform, and several practical tasks for the students.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Učitelství informatiky pro střední školy cs
dc.thesis.degree-discipline IT Education at Secondary Schools en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 65903
dc.date.submitted 2023-05-24


Files in this item

Files Size Format View Description
műck_2023_dp.pdf 8.070Mb PDF View/Open None
műck_2023_op.pdf 135.9Kb PDF View/Open None
műck_2023_vp.pdf 117.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account