Jazyková podpora ukrajinských dětí při učení se češtiny v prostředí mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Jazyková podpora ukrajinských dětí při učení se češtiny v prostředí mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Horníčková, Beata
dc.contributor.author Ficová, Hana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:00Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:00Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55166
dc.description.abstract Tato bakalářská práce teoreticko-aplikačního charakteru se zabývá jazykovou podporou ukrajinsky mluvících dětí v prostředí mateřské školy. Teoretická část objasňuje stěžejní východiska jazykové podpory dětí s odlišným mateřským jazykem. Jsou zde vysvětleny faktory ovlivňující osvojování si druhého jazyka a jazyková socializace. Pozornost je soustředěna především na děti ukrajinské národnosti a jejich integraci. Praktická část představuje sadu aktivit k jazykové podpoře ukrajinských dětí v předškolním vzdělávání. Po následné evaluaci sady aktivit, která odhalila jak silné, tak slabé stránky, je předložen návrh doporučení pro praxi mateřských škol.
dc.format 69 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě s odlišným mateřských jazykem cs
dc.subject jazyková socializace cs
dc.subject osvojování jazyka cs
dc.subject druhý jazyk cs
dc.subject jazykový transfer cs
dc.subject child with a different mother tongue en
dc.subject language socialization en
dc.subject second language acquisition en
dc.subject second language en
dc.subject language transfer en
dc.title Jazyková podpora ukrajinských dětí při učení se češtiny v prostředí mateřské školy
dc.title.alternative Linguistic Support for Ukrainian Children in Learning Czech Language in Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jančík Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2024-05-23
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis of theoretical-applicational character deals with the language support for Ukrainian-speaking children in kindergarten. The theoretical part clarifies the key principles of language support for children with a different mother tongue. Factors influencing second language acquisition and language socialization are explained. The main focus is on children of Ukrainian nationality and their integration. The practical part presents a set of activities aiming at language support for Ukrainian children. After the follow-up evaluation of the activities, which revealed both strengths and weaknesses, a recommendations for the kindergarten practice is presented.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67379
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
ficová_2024_dp.pdf 2.790Mb PDF View/Open None
ficová_2024_op.docx 27.35Kb Unknown View/Open None
ficová_2024_vp.docx 28.95Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account