Vliv sociálních sítí na angažovanost žáků středních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv sociálních sítí na angažovanost žáků středních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Zapletalová, Barbora
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.issued 2024-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55489
dc.description.abstract Podstatou této bakalářské práce je zjištění, zda má aktivní užívání sociálních sítí negativní vliv na angažovanost žáků středních škol, jak v rámci jejich práce ve škole, tak v plnění domácích povinností, tak na vnímání sebe samého a svého okolí. Způsob sběru dat byl on-line dotazník, který je kombinací standardizovaného dotazníku pro angažovanost studenta a vlastními otázkami týkajících se používání sociálních sítí. Přičemž bylo zjišťováno, jestli má míra užívání sociálních sítí vliv na angažovanost žáka v učení či plnění domácích povinností. A jestli je míra angažovanosti u chlapců a dívek stejná, či se liší. Cílem je objektivní a spolehlivé poznání o užívání sociálních sítí všech ročníků vybraných středních škol, jejich motivacích, postojích, rizicích a přínosech spojených s touto aktivitou. V rámci "Lockdownu" kvůli nemoci Covid-19 se užívání některých momentálně populárních sociálních sítí až zdvojnásobilo a bude zajímavé znát následky tohoto aktuálního fenoménu.
dc.format 68
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Angažovanost cs
dc.subject sociální sítě cs
dc.subject FOMO cs
dc.subject JOMO cs
dc.subject závislost na sociálních sítích cs
dc.subject rizikové chování cs
dc.subject generace Z cs
dc.subject žák střední školy cs
dc.subject Facebook cs
dc.subject YouTube cs
dc.subject TikTok cs
dc.subject Twitter cs
dc.subject Instagram cs
dc.subject SnapChat cs
dc.subject Engagement en
dc.subject social media en
dc.subject FOMO en
dc.subject JOMO en
dc.subject addiction on social media en
dc.subject risky behavior en
dc.subject generation Z en
dc.subject a high-school student en
dc.subject Facebook en
dc.subject YouTube en
dc.subject TikTok en
dc.subject Twitter en
dc.subject Instagram en
dc.subject SnapChat en
dc.title Vliv sociálních sítí na angažovanost žáků středních škol
dc.title.alternative The Influence of Social Networks on the Engagement of High School Students
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2024-05-28
dc.description.abstract-translated The main subject of this bachelor's thesis is finding out whether the active use of social networks has a negative effect on the engagement of secondary school students, in their work at school and in the fulfillment of chores, as well as on the perception of themselves and their surroundings, or not. The method of data collection was an online questionnaire, which is a combination of a standardized questionnaire about student engagement and my custom questions about the use of social networks. It was investigated, whether the level of use of social networks has an effect on the student's engagement in learning or fulfilling household duties. And whether the level of engagement between boys and girls is the same or different. The goal is an objective and reliable knowledge about the use of social networks of all years of selected secondary schools, their motivations, attitudes, risks and benefits associated with this activity. Because of "Lockdown" due to the Covid-19 disease, the active use of some currently popular social networks has doubled, and it would be interesting to know the consequences of this current phenomenon.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 67465
dc.date.submitted 2024-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
zapletalová_2024_dp.pdf 2.792Mb PDF View/Open None
zapletalová_2024_op.docx 16.28Kb Unknown View/Open None
zapletalová_2024_vp.docx 21.62Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account