Vybrané příklady k výuce nové informatiky na základních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vybrané příklady k výuce nové informatiky na základních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dulík, Tomáš
dc.contributor.author Vrbík, Zdeněk
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:17:04Z
dc.date.available 2024-07-23T13:17:04Z
dc.date.issued 2023-11-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56761
dc.description.abstract Tato diplomová práce v úvodu teoretické části analyzuje aktuální situaci stran výuky informatiky v českém základním školství a to mj. i po stránce materiálně didaktických prostředků, technického vybavení, finanční situace a vyhlídek na nejbližší období. V praktické části pak přináší vybrané příklady k výuce tematických celků "Data, informace a modelování" a "Algoritmizace a programování" podle RVP pro základní vzdělávání. Uvedené příklady lze prakticky realizovat buď zcela bez jakéhokoliv technického vybavení, nebo jen se základním vybavením pro výuku ICT, které je na školách běžně k dispozici.
dc.format 99 s. (144 108 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject výuka informatiky cs
dc.subject učební pomůcky cs
dc.subject informatické myšlení cs
dc.subject algoritmizace cs
dc.subject kódování cs
dc.subject modelování cs
dc.subject želví grafika cs
dc.subject dvojková soustava cs
dc.subject komprese dat cs
dc.subject třídění cs
dc.subject řešení problémů cs
dc.subject teaching informatics en
dc.subject teaching aids en
dc.subject computational thinking en
dc.subject algorithmization en
dc.subject coding en
dc.subject modeling en
dc.subject turtle graphics en
dc.subject binary numeral system en
dc.subject data compression en
dc.subject sorting en
dc.subject problem solving en
dc.title Vybrané příklady k výuce nové informatiky na základních školách
dc.title.alternative Selected Exercises for Teaching new Informatics in Primary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Sedláček, Michal
dc.date.accepted 2024-06-05
dc.description.abstract-translated In the introduction to the theoretical part, this diploma thesis analyzes the current situation of computer science teaching in Czech elementary schools, including in terms of didactic resources, technical equipment, financial situation and prospects for the near future. In the practical part, it presents selected exercises for teaching the thematic units "Data, information and modeling" and "Algorithmization and programming" according to Framework Educational Program for basic education. The given exercises can be practically implemented either completely without any technical equipment, or with only basic equipment for teaching ICT, which is normally available in schools.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Učitelství informatiky pro střední školy cs
dc.thesis.degree-discipline IT Education at Secondary Schools en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 66761
dc.date.submitted 2024-05-07


Files in this item

Files Size Format View Description
vrbík_2024_dp.pdf 5.382Mb PDF View/Open None
vrbík_2024_op.pdf 257.1Kb PDF View/Open None
vrbík_2024_vp.pdf 216.0Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account