Americký válečný film 21. Století: Na frontě hodnot
Show simple item record
dc.contributor.author |
Januschka, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2024-11-18T09:27:11Z |
|
dc.date.available |
2024-11-18T09:27:11Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-297-6 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56797
|
|
dc.description.abstract |
Disertační práce ?Americký válečný film 21. století: Na frontě hodnot? se sestává z praktické a teoretické části. Praktickou částí je krátkometrážní snímek Ostrov svobody, teoretickou pak analýza reprezentace amerických hodnot ve vybraných amerických válečných filmech reflektujících válku proti teroru. Pojítkem obou částí je zkoumání možných způsobů reprezentace hodnotového konfliktu ve filmu. Praktická část inscenuje v kulisách jednoho letadla dialog mezi svobodou, individualismem a právem na následování osobního štěstí na jedné straně a věrností, rodinou, vlastenectvím a pospolitostí na straně druhé. Toto hodnotové ?tření? se přitom pokouší prezentovat empatickým a nezjednodušujícím způsobem, který oběma pólům přiznává vlastní pravdivost. Na praktický výstup pak navazuje část teoretická, analyzující způsob reprezentace hodnot (konkrétně těch amerických) ve vzorku zmíněného typu válečných filmů, a co od této reprezentace očekává kritická obec. Nakonec práce konfrontuje zjištění z obou částí a předkládá poučení a závěry z toho vyplývající. |
|
dc.format |
34 |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Reprezentace
|
cs |
dc.subject |
válečná kinematografie
|
cs |
dc.subject |
Amerika
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
Válka v Iráku
|
cs |
dc.subject |
Representation
|
en |
dc.subject |
war cinema
|
en |
dc.subject |
America
|
en |
dc.subject |
values
|
en |
dc.subject |
War in Iraq
|
en |
dc.title |
Americký válečný film 21. Století: Na frontě hodnot |
|
dc.title.alternative |
21st Century American War Cinema: On the Frontline of Values |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.date.accepted |
2024-11-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The dissertation titled ?21st Century American War Film: On the Frontline of Values? consists of a practical and a theoretical part. The practical part is a short film titled Island of Freedom, while the theoretical part is an analysis of the representation of American values in selected American war films reflecting the War on Terror. The common thread between the two parts is the exploration of possible ways to represent a conflict of values in cinema. Within the confines of an airplane cabin, the practical part stages a dialogue between freedom, individualism, and the pursuit of individual happiness on one side, and loyalty, family, patriotism, and community on the other. This ?friction? between values is presented in an empathetic and nuanced manner, acknowledging the truth in both perspectives. The practical output is followed by the theoretical section, which analyzes the representation of values (specifically American ones) in a sample of the aforementioned type of war films, and what critics expect from such representation. Finally, the dissertation confronts the findings from both parts and draws conclusions from this comparison. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
69149
|
|
dc.date.submitted |
2024-07-31 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account