dc.contributor.advisor |
Sysala, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Prajza, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2025-06-09T09:27:55Z |
|
dc.date.available |
2025-06-09T09:27:55Z |
|
dc.date.issued |
2024-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56880
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zvuk jako nedílnou součást multimediálního obsahu. V teoretické části popisuje fyzikální podstatu zvuku, jeho vlastnosti, digitalizaci, kompresní metody i rozdíly mezi formáty zvukových souborů. Dále se věnuje vlivu zvuku na lidské vnímání a emoce, stejně jako jeho využití ve filmech, hrách, podcastingu či reklamě. Praktická část práce využívá open-source program Audacity k demonstraci základních i pokročilých technik úpravy zvuku. Jednotlivé efekty jako zesílení, šumová redukce, změna tempa, echo či reverzní přehrávání jsou prezentovány pomocí názorných video tutoriálů. Součástí je také analýza vlivu bitratu na kvalitu a velikost výsledných souborů. Práce poskytuje komplexní pohled na význam zvuku v multimédiích a slouží jako praktický návod pro tvůrce digitálního obsahu. Klíčová slova: zvuk, multimédia, Audacity, komprese, digitalizace, úprava zvuku |
|
dc.format |
s 68, znaků - (88 737) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zvuk
|
cs |
dc.subject |
multimédia
|
cs |
dc.subject |
Audacity
|
cs |
dc.subject |
komprese
|
cs |
dc.subject |
digitalizace
|
cs |
dc.subject |
úprava zvuku
|
cs |
dc.subject |
sound
|
en |
dc.subject |
multimedia
|
en |
dc.subject |
Audacity
|
en |
dc.subject |
compression
|
en |
dc.subject |
digitalization
|
en |
dc.subject |
audio editing
|
en |
dc.title |
Zvuk jako součást multimédií |
|
dc.title.alternative |
Sound as a Part of Multimedia |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dostálek, Petr |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on sound as an integral component of multimedia content. The theoretical part describes the physical nature of sound, its characteristics, digitalization, compression methods, and the differences between various audio file formats. It also explores the influence of sound on human perception and emotions, as well as its applications in film, gaming, podcasting, and advertising. The practical part of the thesis utilizes the open-source software Audacity to demonstrate both basic and advanced sound editing techniques. Individual effects such as amplification, noise reduction, tempo change, echo, or reverse playback are presented through illustrative video tutorials. The work also includes an analysis of how bitrate impacts the quality and size of the resulting files. The thesis provides a comprehensive overview of the importance of sound in multimedia and serves as a practical guide for digital content creators. Keywords: sound, multimedia, Audacity, compression, digitalization, audio editing |
|
dc.description.department |
Ústav počítačových a komunikačních systémů |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie v administrativě |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Information Technologies in Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Informační technologie v administrativě |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Information Technologies in Administration |
en |
dc.identifier.stag |
69301
|
|
dc.date.submitted |
2025-06-09 |
|