Sociální vztahy mezi dětmi ve školní družině
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
| dc.contributor.author |
Kandráčová, Barbora
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:49Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:49Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57710
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje sociálním vztahům mezi dětmi v prostředí školní družiny. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá popisem školní družiny a sociální skupiny. Dále vymezuje socializaci v období mladšího školního věku, především se zaměřením na socializaci ve vrstevnické skupině. Praktická část za pomocí dotazníkového šetření a doplněním poznatků z pozorování zkoumá vztahy dětí uvnitř vybrané školní družiny. Výsledky výzkumného šetření jsou prezentovány v podobě sociogramů, grafů a tabulek. Na základě výsledků získáme představu o vztazích ve skupině a můžeme tak díky nim předcházet případným negativním jevům, jako jsou vyloučení z kolektivu nebo šikana. |
|
| dc.format |
73 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
školní družina
|
cs |
| dc.subject |
sociální vztahy
|
cs |
| dc.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
| dc.subject |
mladší školní věk
|
cs |
| dc.subject |
sociometrie
|
cs |
| dc.subject |
after-school club
|
en |
| dc.subject |
social relations
|
en |
| dc.subject |
peer group
|
en |
| dc.subject |
younger school age
|
en |
| dc.subject |
sociometric
|
en |
| dc.title |
Sociální vztahy mezi dětmi ve školní družině |
|
| dc.title.alternative |
Social Relations among Children in the After-School Club |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on social relations in the environment of an after-school club. This thesis is consisting of theoretical and practical parts. Theoretical part is devoted to the description of after school club and the social group. It also defines socialization in the younger school age, focusing mainly on socialization in the peer group. Practical part using questionnaire survey and supplementing the findings from observation analyze children's relationships inside selected after-school club. The results of the research investigation are presented in the form of sociograms, graphs and tables. Based on the results we get an idea of relationships inside group and can thus prevent possible negative phenomena such as exclusion from collective or bullying. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70098
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account