| dc.contributor.advisor |
Danko, Lukáš
|
|
| dc.contributor.author |
Drlíková, Michaela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:15Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:15Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58277
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu kulturních a kreativních průmyslů (KKP) v Olomouci, které hrají čím dál významnější roli v rozvoji regionu, ekonomice i kvalitě života obyvatel. Hlavním cílem bylo zhodnocení aktuálního stavu tohoto sektoru a následný návrh opatření vedoucích k jeho efektivnímu rozvoji. Teoretická část práce čerpá z odborných zdrojů, strategických dokumentů a definic KKP. V praktické části je využita kombinace obsahové analýzy sekundárních dat, komparativní analýzy strategických dokumentů města a kraje, provedeny byly také expertní hloubkové rozhovory. Zjištění ukázala, že ačkoli je sektor kulturních a kreativních průmyslů v Olomouci rozmanitý a aktivní, potýká se s bariérami v oblasti infrastruktury, financování a vzdělávání. Na základě výsledků je navržen projekt digitální komunikační platformy pro aktéry KKP, která má za cíl usnadnit sdílení informací, spolupráci a podporu kreativců v Olomouci. |
|
| dc.format |
104 s. (173 822 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
kulturní a kreativní průmysly
|
cs |
| dc.subject |
kreativní ekonomika
|
cs |
| dc.subject |
coworking
|
cs |
| dc.subject |
expertní rozhovory
|
cs |
| dc.subject |
cultural and creative industries
|
en |
| dc.subject |
creative economy
|
en |
| dc.subject |
coworking
|
en |
| dc.subject |
expert interviews
|
en |
| dc.title |
Hodnocení a návrh možností rozvoje kulturních a kreativních průmyslů v Olomouci |
|
| dc.title.alternative |
Evaluation and proposal of possibilities for the development of cultural and creative industries in Olomouc |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kramoliš, Jan |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-02 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The master thesis focuses on the analysis of cultural and creative industries (CCI) in Olomouc, which play an increasingly important role in the development of the region, the economy, and the quality of life of the population. The main goal was to assess the current state of this sector and subsequently propose measures leading to its effective development. The theoretical part of the work draws on expert sources, strategic documents, and definitions of CCIs. The practical part uses a combination of content analysis of secondary data, comparative analysis of strategic documents of the city and region, and in-depth expert interviews were also conducted. The findings showed that although the cultural and creative industries sector in Olomouc is diverse and active, it faces barriers in the areas of infrastructure, financing, and education. Based on the results, a project for a digital communication platform for CCI actors is proposed, which aims to facilitate information sharing, cooperation, and support for creatives in Olomouc. |
|
| dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Design management |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Design Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
| dc.identifier.stag |
70950
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-24 |
|