Komunikace téma udržitelnosti studentům generace Z na UTB
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
| dc.contributor.author |
Topolčanová, Adéla
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:41Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:41Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58829
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu komunikace témat spojených s udržitelností na Univerzitě Tomáše Bati a motivace studentů k zapojení do aktivit zaměřených na udržitelnost. Teoretická část se věnuje sociálnímu marketingu, udržitelnosti a Generaci Z. Praktická část se opírá o data získána pomocí sekundární analýzy, dotazníkové šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je pomocí těchto metod zjistit, jak studenti UTB vnímají komunikaci udržitelnosti na univerzitě, jaké faktory ovlivňují jejich postoj k této problematice, a co by je motivovalo k aktivnějšímu zapojení do souvisejících aktivit. Na základě získaných poznatků jsou v projektové části práce formulována doporučení a návrh komunikační kampaně, která může přispět k efektivnějšímu nastavení komunikace udržitelnosti na univerzitě s důrazem na zapojení studentů. |
|
| dc.format |
106 s. (171 362 znaků). |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
udržitelnost
|
cs |
| dc.subject |
generace Z
|
cs |
| dc.subject |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
|
cs |
| dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
| dc.subject |
sustainability
|
en |
| dc.subject |
generation Z
|
en |
| dc.subject |
Tomas Bata University in Zlín
|
en |
| dc.subject |
social marketing
|
en |
| dc.title |
Komunikace téma udržitelnosti studentům generace Z na UTB |
|
| dc.title.alternative |
Communication of Sustainability to Generation Z Students at TBU |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Šikl-Burešová, Eva |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-19 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis focuses on the analysis of the communication of sustainability-related topics at Tomas Bata University and the motivation of students to engage in sustainability activities. The theoretical part focuses on social marketing, sustainability and Generation Z. The practical part is based on data obtained through secondary analysis and questionnaire survey and semi-structured interviews. The aim of the work is to use these methods to find out how UTB students perceive sustainability communication at the university, what factors influence their attitude towards this issue and what would motivate them to become more actively involved in related activities. Based on the findings, the project part of the thesis formulates recommendations and a proposal for a communication campaign that can contribute to a more effective setting of sustainability communication at the university with an emphasis on student involvement. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71715
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-10 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account