Historie public relations agentur v ČSSR/ČSFR/ČR 1989-2008

DSpace Repository

Language: English čeština 

Historie public relations agentur v ČSSR/ČSFR/ČR 1989-2008

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pavlů, Dušan
dc.contributor.author Pařík, Roman
dc.date.accessioned 2010-07-17T18:28:53Z
dc.date.available 2010-07-17T18:28:53Z
dc.date.issued 2009-05-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/9156
dc.description.abstract Public relations sehrávají v soudobém systému marketingových komunikací zcela zásadní a nezastupitelnou roli. Po roce 1990 agentury PR začaly stále intenzivněji pociťo-vat nezbytnost vytvoření určité stavovské organizace. Cílem předložené bakalářské práce je zmapovat historii PR agentur v letech 1989-2008, včetně začlenění historie Asociace Pub-lic Relations Agentur (APRA) a Komory PR (KoPR) a jejich vlivu na celý obor. Důležitým faktorem dynamiky oboru je vývoj trhu PR služeb, včetně aktivit hlavních aktérů, jejich odchodu, kultivace celé branže a lidí. Práce je badatelskou prací, protože od roku 1989, který bezesporu znamenal zásad-ní kvalitativní přelom v celém segmentu PR aktivit, nikdy nedošlo k faktickému popisu historie tohoto dynamického odvětví marketingových, BTL komunikací. Proto i struktura této bakalářské práce, na základě konzultací na KMK FMK UTB a souhlasu vedení kated-ry, je odlišná než udává norma. cs
dc.format 51 s cs
dc.format.extent 5155957 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject APRA cs
dc.subject Asociace Public Relations Agentur cs
dc.subject KoPR cs
dc.subject Komora PR cs
dc.subject fee cs
dc.subject income fee cs
dc.subject odměňování agentur cs
dc.subject služby cs
dc.subject talenti cs
dc.subject motivace cs
dc.subject odměňování cs
dc.subject APRA en
dc.subject Asociace Public Relations Agentur en
dc.subject KoPR en
dc.subject Komora PR en
dc.subject fee en
dc.subject income fee en
dc.subject rewarding agencies en
dc.subject services en
dc.subject talents en
dc.subject motivation en
dc.subject rewarding en
dc.title Historie public relations agentur v ČSSR/ČSFR/ČR 1989-2008 cs
dc.title.alternative History of Public Relations Agencies in ČSSR/ČSFR/ČR in years 1989-2008 en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Svoboda, Václav
dc.date.accepted 2009-05-26
dc.description.abstract-translated The field of Public relations has entirely been playing a crucial and indispensible role in the contemporary system of marketing communication. After the year 1990, PR agencies started to feel more intensively the necessity to establish a particular professional organization. The aim of the submitted Bachelor's Diploma thesis is to map the history of PR agencies between 1989-2008, including the incorporation of the history of Asociace Public Relations Agentur (APRA) and Komora PR (KoPR) and their influence on the who-le field of public relations. The important dynamic factor of the field of public relations is the market development of PR services, including the activities of the main actors, their leaves, cultivation of the whole business and people. This thesis is a research work due to the fact that since 1989, which without ques-tion meant a radical qualitative turning point in the whole segment of PR activities, the history of this dynamic sector of marketing and BTL communication has never been in fact described. Accordingly, the structure of this Bachelor's thesis, which is based on the con-sultations with KMK FMK UTB and the approval of its department conveyance, it is fairly different from what is stated by the norm. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/126 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 10680
dc.date.assigned 2009-01-12
utb.result.grade B


Files in this item

Files Size Format View
pařík_2009_bp.pdf 4.917Mb PDF View/Open
pařík_2009_vp.doc 68Kb Microsoft Word View/Open
pařík_2009_op.doc 93.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account