Problematika lhaní u dětí mladšího školního věku z pohledu dětí, rodičů a pedagogů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Problematika lhaní u dětí mladšího školního věku z pohledu dětí, rodičů a pedagogů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Celá, Jarmila
dc.contributor.author Krupová, Lucie
dc.date.accessioned 2010-07-17T21:19:27Z
dc.date.available 2010-07-17T21:19:27Z
dc.date.issued 2009-05-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/9499
dc.description.abstract Cílem bakalářské práce je zjistit, jak je vnímán postoj ke lhaní u dětí mladšího školního věku z pohledu dětí samotných, rodičů a pedagogů. Teoretická část se z počátku zabývá problémem lhaní jako takovým. Vymezuje kritéria lhaní a uvádí možné motivy, které ke lži svádí. Dále pokračuje v rozdělení na polopravdy a neúplné pravdy. Uvádí hierarchii lži a přechází ke lhaní u dětí, kde blíže specifikuje typy a příčiny dětských lží a upozorňuje na chyby rodičů. Praktická část podává, na základě výsledků výzkumu, analýzy jednotlivých metod sběru dat. Porovnává pohledy na lhaní z roviny dítěte, rodiče a pedagoga a diskutuje o souladu teorie s praxí. cs
dc.format 48 s. cs
dc.format.extent 868368 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě mladšího školního věku cs
dc.subject rodič cs
dc.subject pedagog cs
dc.subject lež cs
dc.subject lhaní cs
dc.subject polopravdy cs
dc.subject neúplné pravdy cs
dc.subject hierarchie cs
dc.subject příčiny cs
dc.subject typy lží cs
dc.subject ohnisková skupina cs
dc.subject polostrukturovaný rozhovor cs
dc.subject dotazník cs
dc.subject younger child of school age en
dc.subject parent en
dc.subject teacher en
dc.subject lie en
dc.subject lying en
dc.subject half-truths en
dc.subject incomplete truths en
dc.subject hierarchy en
dc.subject causes en
dc.subject types of lies en
dc.subject the focal group en
dc.subject half-structured interview en
dc.subject questionnaire en
dc.title Problematika lhaní u dětí mladšího školního věku z pohledu dětí, rodičů a pedagogů cs
dc.title.alternative The issue of lying in younger children of school age from the perspective of children, parents and teachers en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Musil, Jiří
dc.date.accepted 2009-06-17
dc.description.abstract-translated The aim of thesis is to see how position to lie in the younger children of school age is perceived from the perspective of children themselves, parents and teachers. The theoretical part of the beginning deals with the problem of lying as such. It defines the criteria for lying and indicates possible motives which bring to lying. Then it continues in the distribution of the incomplete truth and half-truth. It gives hierarchy of lie and passes to lying in children where further specifies the types and causes of children's lies and draws attention to the mistakes of parents. The practical part gives, on the basis of research results, an analysis of various data collection methods. It compares the views of lying from the plane of the child, the parent and the teacher and discusses the theory of line with the practice. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 11675
dc.date.assigned 2009-02-16
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
krupová_2009_bp.pdf 848.0Kb PDF View/Open
krupová_2009_vp.doc 47Kb Microsoft Word View/Open
krupová_2009_op.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account