Kompetence výchovného poradce na ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kompetence výchovného poradce na ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.author Šínová, Petra
dc.date.accessioned 2010-07-17T22:25:23Z
dc.date.available 2010-07-17T22:25:23Z
dc.date.issued 2008-11-28
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/9640
dc.description.abstract Práce je zaměřena na činnost výchovného poradce na základních školách. Teoretická část se zabývá osobností výchovného poradce a jeho vzděláním. Stěžejní částí teorie je náplň práce výchovného poradce ? řešení problémů žáků, spolupráce s učiteli, rodiči. Další kapitola zahrnuje spolupráce výchovného poradce s různými institucemi. V praktické části jsem analyzovala a srovnávala práci dvou výchovných poradkyň - na základní škole a na základní škole praktické. U žáků jsem zkoumala, zda jsou dostatečně informováni o možnostech dalšího vzdělávání a jakým způsobem řeší své školní problémy. cs
dc.format 49 s. cs
dc.format.extent 483032 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject Výchovný poradce cs
dc.subject náplň práce cs
dc.subject výchovné problémy cs
dc.subject vzdělávací problémy cs
dc.subject sociální kurátor cs
dc.subject volba povolání cs
dc.subject School adviser en
dc.subject scope of employment en
dc.subject educational problems en
dc.subject probation officer en
dc.subject vocational selection en
dc.title Kompetence výchovného poradce na ZŠ cs
dc.title.alternative Competences of education advisors at primary schools en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee
dc.date.accepted 2009-01-26
dc.description.abstract-translated This work focuses on aktivity of an educational adviser at primary schools. The theoretical part concentrates on adviser?s personality, his special knowledges. The most important part of the theory is adviser?s scope of employment ? solving probléme of pupils, cooperations with other teachers, with parents. The next chapter includes adviser?s cooperation with different institutions. In the practical, I have been analyzing and comparing the work of two school?s advisers ? the first at primary school, the second at primary school for children with special needs. I have been investigating whether pupils are informed about the next education and how they solve thein problems at school. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1016251
dc.date.assigned 2007-04-30
utb.result.grade B
local.subject poradci cs
local.subject školní poradenství cs
local.subject consultants en
local.subject school counseling en


Files in this item

Files Size Format View
šínová_2009_bp.pdfBlocked 471.7Kb PDF View/Open
šínová_2009_vp.doc 47.22Kb Microsoft Word View/Open
šínová_2009_op.doc 64.18Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account