Český pohled na britský školský systén, jeho sociální aspekty a srovnání s českým školstvím

DSpace Repository

Language: English čeština 

Český pohled na britský školský systén, jeho sociální aspekty a srovnání s českým školstvím

Show full item record

No preview available
Title: Český pohled na britský školský systén, jeho sociální aspekty a srovnání s českým školstvím
Author: Mcevoy, Jitka
Advisor: Vaňková, Zdeňka
Abstract: Ve své diplomové práci ?Český pohled na britský školský systém, jeho sociální aspekty a srovnání s českým školstvím?, jsem se zaměřila na problematiku současného britského školského systému, jeho sociální a ekonomické aspekty a pokusila jsem jej srovnat se současným systémem českého školského systému. Vedly mne k tomu současné tendence ministerstva školství, různých ústavů a společenství zkoumajících naše školství, produkujících řadu nikdy nedotažených směrnic a doporučení, jež pouze odčerpávají peníze tolik chybějící právě ve vzdělávání našich dětí, mládeže a dospělých. V práci vycházím z dostupné britské i české literatury, výsledků průzkumů a statistických přehledů uveřejněných na internetu a vše konfrontuji s vlastní zkušeností. Vše jsem doplnila rozborem výsledků anonymního dotazníku. Respondenty byla školní mládež od 11 do 16 let, tedy žáci druhých stupňů základních škol. Byly stanoveny základní hypotézy ohledně vlivu školských systémů na vzdělání. Ve výsledku byly dvě hypotézy potvrzeny a dvě nepotvrzeny. Je tedy možno konstatovat, že není možno (na podkladě těchto výsledků) verifikovat obecné tvrzení, že západní vzdělávací systém je lepší a jeho aplikace u nás přinese zlepšení úrovně vzdělanosti v České republice.
URI: http://hdl.handle.net/10563/12494
Date: 2010-03-26
Availability: Bez omezení
Department: Institut mezioborových studií
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 16805


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
mcevoy_2010_dp.pdf 2.135Mb PDF View/Open
mcevoy_2010_vp.doc 29.5Kb Microsoft Word View/Open
mcevoy_2010_op.doc 29Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account