Psychosociální aspekty četby u studentů Obchodní akademie ve Zlíně

DSpace Repository

Language: English čeština 

Psychosociální aspekty četby u studentů Obchodní akademie ve Zlíně

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Záhorová, Denisa
dc.date.accessioned 2010-07-20T06:07:33Z
dc.date.available 2010-07-20T06:07:33Z
dc.date.issued 2010-04-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/14084
dc.description.abstract V diplomové práci se zabývám otázkami četby, čtenářství a psychosociálními aspekty vedoucími studenty k četbě. Teoretická část práce se zabývá jak historií četby, tak výzkumem četby a čtenářství u nás i v zahraničí. Pojednává o motivaci, hodnotách, postojích a také vlivu rodiny, školy a vrstevnického prostředí na četbu adolescentů. Praktická část se věnuje výzkumu psychosociálních aspektů četby u studentů Obchodní akademie ve Zlíně. Výzkum byl proveden pomocí Q-metodologie. Tato metoda stojí na hranici mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem a je dnes velmi využívanou metodou pedagogického výzkumu. Kvantitativně zpracovaná data tohoto výzkumu jsou poté kvalitativně analyzována. cs
dc.format 70 cs
dc.format.extent 606752 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Klíčová slova: četba cs
dc.subject čtenář cs
dc.subject motivace cs
dc.subject hodnoty cs
dc.subject postoje cs
dc.subject psychosociální aspekty cs
dc.subject Q-metodologie cs
dc.subject Keyword: reading en
dc.subject reader en
dc.subject motivation en
dc.subject psychosocial aspects en
dc.subject socio-cultural skills en
dc.subject Q-methodology en
dc.subject en
dc.title Psychosociální aspekty četby u studentů Obchodní akademie ve Zlíně cs
dc.title.alternative Psycho-social aspects of reading by the students of Business academy Zlín en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Řeháčková, Helena
dc.date.accepted 2010-06-09
dc.description.abstract-translated In the thesis we deal with issues of reading and psychosocial aspects which are leading students to read. The purpose of this work is not only to determine whether students read, but rather about finding out what students keep to reading. The theoretical part of the work deals with both, the history of reading and reading research at home and abroad. It discusses the motivation for reading. The practical part deals with the psychosocial aspects of reading research at the Business Academy students in Zlín. The research was conducted using Q methodology. This method stands on the border between quantitative and qualitative research and is now widely used methodology research. Quantitatively processed data in this research are then qualitatively analyzed. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 14051
dc.date.assigned 2010-01-12
utb.result.grade C
local.subject středoškolští studenti cs
local.subject obchodní akademie cs
local.subject četba cs
local.subject secondary school students en
local.subject secondary business schools en
local.subject reading en


Files in this item

Files Size Format View
záhorová_2010_dp.pdf 592.5Kb PDF View/Open
záhorová_2010_vp.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open
záhorová_2010_op.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account