Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků
Autor: Peřinková, Irena
Vedoucí: Friedmann, Zdeněk
Abstrakt: Práce se zabývá profesní orientací sociálně znevýhodněných žáků. V první části jsou posouzeny aspekty ovlivňující profesní orientaci z hlediska hodnotové orientace a psychického a fyzického vývoje, dále je zdůrazněn význam profesní orientace a činitelé, kteří se na profesní orientaci podílejí včetně systému profesního poradenství a závěru, je pojednáno o profesní orientaci dětí z dětských domovů. Druhá část práce je věnována teoretickému pojednání o sociálním znevýhodnění od sociálního vyloučení přes různá pojetí sociálního znevýhodnění k vlastní definici sociálně znevýhodněného žáka a jeho postavení v ústavní péči v dětských domovech, kam jej, na rozdíl od jiných prostředí, jednoznačně můžeme zařadit. Po prezentaci systému ústavní péče a struktury výchovných zařízení je teoretická část uzavřena problematikou vstupu jedince z dětského domova do praxe. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření o faktorech, ovlivňujících volbu povolání žáků z dětských domovů, doplněné poznatky z řízených rozhovorů s vedením vybraných dětských domovů a závěrečným shrnutím práce.
URI: http://hdl.handle.net/10563/15453
Datum: 2011-04-29
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Katedra pedagogiky
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 18343


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
peřinková_2011_bp.pdf 1.563Mb PDF Zobrazit/otevřít
peřinková_2011_vp.doc 27.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
peřinková_2011_op.doc 29Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet