Rozvoj čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Koňařová, Marika
dc.date.accessioned 2012-03-09T14:17:49Z
dc.date.available 2012-03-09T14:17:49Z
dc.date.issued 2011-04-28
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/15864
dc.description.abstract Tato diplomová práce je zamerena na problematiku ctenárské gramotnosti, zejména na oblast porozumení textu. V teoretické cásti se zabývám pojmem ctenárská gramotnost a pojmy s ním souvisejícími. Dále se zameruji na historii ctení a jeho ruzné podoby, na práci se ctením ve škole a doma, také na poruchy ctení a v neposlední rade jsem strucne popsala výsledky výzkumu ctenárské gramotnosti PIRLS ceských žáku základních škol z roku 2001. Praktická cást je tvorená akcním výzkumem, který byl zamerený na problematiku porozumení ctenému textu detí mladšího školního veku. Na základe výsledku výzkumu jsem se venovala tvorbe metodických listu, využívající vybrané ctenárské strategie, jež pomohou detem mladšího školního veku premýšlet o ctení. cs
dc.format 61 stran cs
dc.format.extent 2312770 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject ctenárská gramotnost cs
dc.subject žák cs
dc.subject ucitel cs
dc.subject škola cs
dc.subject ctenárské strategie cs
dc.subject reading literky en
dc.subject student en
dc.subject teacher en
dc.subject school en
dc.subject reading strategie en
dc.title Rozvoj čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku cs
dc.title.alternative Reading Skills Developement in Young Learners en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zajitzová, Eliška
dc.date.accepted 2011-06-10
dc.description.abstract-translated This text deals with the problems of reading literacy, especially text understanding. In the theoretical part of this text, I looked into reading literacy and related terms. Furthermore, I focused on history of reading and its forms, reading at school, at home and reading disabilities. I also described the results of reading literacy development of the Czech pupils from year 2001, PIRLS. Practical part of this text is formed by action development, which was focused on text understanding of kindergarten children. On the basis of development results, I made methodic lists, which use chosen reading strategy that can help kindergarten children to think about reading. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19339
dc.date.assigned 2011-01-20
utb.result.grade D
local.subject čtení cs
local.subject porozumění textu cs
local.subject děti mladšího školního věku cs
local.subject reading en
local.subject reading comprehension en
local.subject younger school age children en


Files in this item

Files Size Format View
koňařová_2011_dp.pdf 2.205Mb PDF View/Open
koňařová_2011_vp.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open
koňařová_2011_op.doc 47.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account