Erotika a sex v reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Erotika a sex v reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Horňák, Pavel
dc.contributor.author Snášel, Bedřich
dc.date.accessioned 2012-03-09T15:13:31Z
dc.date.available 2012-03-09T15:13:31Z
dc.date.issued 2011-09-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/15941
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá tématem využití motivu sexu a erotiky v reklamním sdělení. Klade si otázku, jaké postoje zaujímají spotřebitelé k těmto motivům v reklamě. Práce je rozčleněna do tří části: v teoretické je vymezen základní teoretický aparát a jsou uvedeny nejdůležitější poznatky českých i zahraničních autorů k tématu. V praktické části je realizován výzkum - dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit, jaké postoje vzbuzují motivy erotiky a sexu u vybraného souboru respondentů. Součástí šetření je i odpověď na otázku, jaké postoje jsou zaujímány k nahému mužskému / ženskému tělu v reklamě a zda je pozitivní postoj podmíněn faktem, že motiv má přímou souvislost s propagovaným produktem. Závěry jsou konfrontovány s obdobnými výzkumy v ČR i zahraničí. V části projektové jsou uvedeny doporučení, jak v reklamním sdělení prezentovat motivy erotiky a sexu, aby jejich využití bylo působivé. Pozornost je věnována vybraným aspektům psychologickým, zejména neverbálnímu projevu objektů (mužů a žen) včetně nahoty. Dále se zabývá celkovým kontextem sdělení ? prostředím, barvami, předměty, symboly v reklamní fotografii. V závěrečné části jsou vymezeny legislativní omezení vztahující se k danému tématu. cs
dc.format 96 s. (69901 znaků) cs
dc.format.extent 3324214 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Sex cs
dc.subject erotika cs
dc.subject reklama cs
dc.subject spotřebitel cs
dc.subject produkt cs
dc.subject erotický symbol cs
dc.subject dotazníkové šetření cs
dc.subject Sex en
dc.subject eroticism en
dc.subject advertising en
dc.subject consumer en
dc.subject product en
dc.subject erotic symbol en
dc.subject questionnaire inquiry en
dc.title Erotika a sex v reklamě cs
dc.title.alternative Erotica and Sex in Advertising en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Banyar, Milan
dc.date.accepted 2011-10-11
dc.description.abstract-translated The diploma work deals with the topic of application of the motive of sex and eroticism in an advertising message. It asks a question what attitudes the consumers adopt towards these themes in advertising. The work is divided into three parts: within the theoretical part the basic theoretical apparatus is defined and the most important findings of the Czech and also foreign authors regarding this topic are mentioned. Within the practical part there is carried out research ? questionnaire inquiry whose objective is to find out what attitudes are raised by the motives of eroticism and sex at a selected set of respondents. Part of the inquiry is also an answer to the question what attitudes are taken towards a naked male / female body in advertising and whether a positive attitude is conditioned by the fact that the motive is directly linked to the promoted product. The conclusions are confronted with similar pieces of research conducted in the Czech Republic and abroad. Within the project part there are stated recommendations how to present the motives of eroticism and sex in an advertising message so as their utilisation would be effective. Attention is paid to the selected psychological aspects, particularly non-verbal manifestations of the subjects (men and women), including nudity. Moreover, it deals with the overall context of the message ? setting, colours, objects, symbols in advertising photography. In the concluding part the legislative restrictions related to the given topic are delimited. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communications Studies en
dc.identifier.stag 18605
dc.date.assigned 2010-12-01
utb.result.grade B


Files in this item

Files Size Format View
snášel_2011_dp.pdf 3.170Mb PDF View/Open
snášel_2011_vp.doc 285.5Kb Microsoft Word View/Open
snášel_2011_op.doc 128.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account