Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku
Autor: Krupová, Lucie
Vedoucí: Hrbáčková, Karla
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou metakognice dětí předškolního věku. Záměrem práce je zjistit, jak se současná metakognitivní zkušenost u dětí předškolního věku projevuje v oblasti osobní, úkolové a strategické, a to bez ohledu na jakoukoli systematickou výchovně-vzdělávací přípravu rozvíjející tyto zkušenosti. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vychází z teorií kognitivního vývoje a přechází k rozvoji myšlení. Dále pokračuje problematikou metakognice. Upozorňuje na význam metakognice, vztah k autoregulaci dítěte, možnosti metakognitivního rozvoje a bariéry v systému vzdělávání. Neopomíjí také problematiku metakognice v českém školním prostředí. Praktická část se ve výzkumném šetření zaměřuje na zjištění projevů metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku pomocí analýzy řešení problémové situace. Shrnuje zjištěné poznatky a nabízí doporučení pro praxi.
URI: http://hdl.handle.net/10563/17217
Datum: 2011-04-28
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 19254


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
krupová_2011_dp.pdf 2.486Mb PDF Zobrazit/otevřít
krupová_2011_vp.doc 48Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
krupová_2011_op.doc 48Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet